Teraz jest 9 gru 2019, o 23:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 mar 2011, o 11:37 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 20:14
Posty: 266
TEST METRO 2011:

Rolki dostaliśmy do testów od firmy Powerslide, i pierwszego dnia po otrzymaniu tego sprzętu znaleźliśmy się na miejscówce do testów. Pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne, bo ten egzemplarz rolek przechodził już testy w rękach, Bladeville, czyli dostał ostro po płozach. A mimo tego rolki były jak nowe i nie posiadały żadnych widocznych, ani odczuwalnych uszkodzeń. No może poza obtartym shellem, ale to akurat dobrze świadczy o poprzednich ?testerach".

Co prawda nasza załoga to nie żadni ?pro? ale Metro 2011 przez czas testów (5 dni) również od nas dostały ostre cięgi. Zabawa na rampie, slajdy, skoki, jazda po nierównym i nie zawsze czystym asfalcie. No i najzabawniejsza dla mnie część, czyli ? zjazd z mocno nachylonego względem powierzchni murku z zeskokiem, czy raczej wystrzałem z tegoż mocarnego ustrojstwa.

Ale zacznie może od tego, co mi się w Metro 2011 najbardziej nie spodobało, czyli:

Łożyska ABEC 7 POWERSLIDE: Pierwszego dnia można było wyczuć ze ostra jazda ludzi, z BD + syf, który jeszcze zalega po zimie wyeliminował łożyska. Rolki utrzymywały dobrą prędkość tylko dzięki dużym kołom. Ale łożyska w SEBA FR1 też nie były najwyższych lotów. Więc Metro 2011 jako klon Seba radzi sobie w tym temacie świetnie oferując niezbyt wytrzymałe łożyska.

Koła: 80mm 84a mocowane na pojedynczych śrubach: Kształtem bardziej przypominają koła do jazdy fitness. Mają profil bardziej eliptyczny niż zaokrąglony. Udoskonaleniem w stosunku do poprzedniej wersji jest mniejszy CORE, dzięki czemu mamy więcej poliuretanu do zdarcia. To na plus. Swoja drogą CORE jest identycznej wielkości jak w bazowych kółkach SEBA FR1, ma nawet taki sam kształt.
No i na koniec. Te koła nie podchodzą do SLIDE? ów. Przy Soyal-u 2 koła złapały kapcia. Co daje efekt jazdy na kwadratowych kołach;/.
Myślę ze najlepiej wykończyć te kółka bez ćwiczenia slajdów, a potem wymienić na Hyper-y, Mattery-y.
Dodam tylko, że obracałem koła tylko raz, na początku, po otrzymaniu sprzętu i nie mogę obiektywnie określić ich żywotności.

Klamry: Można by napisać świetna, prosta i nieskomplikowana konstrukcja. Ale nie do końca . Pierwszego dnia testów jedna z górnych klamer parę razy otwarła się po skoku. Być może była to wada mechaniczna tego modelu. Być może zmęczenie materiału. Tak czy siak, nie wróży to dobrze.
Jedziemy dalej. Dwukrotnie zdarzyło się lekkie wygięcie aluminium w otworkach na ząbkowane paski klamry. Pierwsze podczas skoków ( do tej pory nie wiem, jak, bo nie było gleby), drugie przy parrallel slide, czyli bardzo blisko asfaltu. Czym skutkuje takie wygięcie? Otóż, paska nie da wyjąć się z otworka, bo blokuje go aluminium, przez co spotyka nas widmo utknięcia w rolce na wieki. Pozostaje wyprostowanie, spiłowanie aluminium, lub bolesne wyciąganie stopy z rolki.

(od Herba: klamry w modelu 2011 są nitowane, w 09/10 były na śrubach. Jako że tamte śruby specjalnie tendencji do odkręcania się nie miały, zmianę tę postrzegam jako downgrade... trudniej klamry wymienić)

Dobrze dla odmiany teraz coś pozytywnego

Liner: Jakież było moje zadowolenie, kiedy po raz pierwszy wiązałem sznurówki!!!. Jaki fajne jest to wewnętrzne wiązanie w górnej części linera. Pomysł prosty i w ogromnym stopniu ułatwiający sztywne zawiązanie sznurówek. Bez niepotrzebnego przekładania ich przez te wredne otworki tak jak w Seba FR1. Liner jest wygodny, ładnie wygląda biała wewnętrzna wyściółka. O wentylacji nie będę pisał, bo Freeride to nie Fitness.
Uchwyt do noszenia rolek nie zerwał się przy ściąganiu rolek. Ale do tego elementu zawsze podchodzę delikatnie. Same sznurówki też wyglądają na solidne i jak zauważył kolega Siwy są bardzo ładne. Zgadzam się

Shell, Cuff: Kawał porządnego materiału. Oczywiście obowiązkowy V-cut. Sam but dobrze trzyma stopę, jest wygodnie. Liner jest wyprofilowany anatomicznie. Jest shock- absorber Standardowo po jednym na piętę + po jednym w okolicach przedniej części rolki. Przy czym but jest znacznie masywniejszy niż but w Seba fr1. Daje to poczucie komfortu, ale tez zmniejsza zwrotność. Wymuszone jest to jak podejrzewam zastosowaniem innej rozmiarów-ki przez obie firmy. SEBA w moim rozmiarze są strasznie ciasne, ale za to bardziej smukłe i zwrotne. Metro 2011 są wygodniejsze, nie za ciasne i troszkę mniej zwrotne. Nie odczytuje tego jako minus, bo i tak twarda skorupa i w miarę krótka płoza robi swoje i zwrotność jest bardzo wysoka. Nit trzymający Cuff nie zawiódł.
Co do drgań przechodzących na stopę na nierównej nawierzchni. Zawsze jakieś są. Tak naprawdę, czym większe koła tym mniejsze drgania. Metro w tym temacie nie odbiega od reszty.

Płoza 243mm (SSM) z X-Slot : Grube aluminium spełnia swoja funkcję. Są mostki zabezpieczające. A śruby jednostronne trzymające koła nie maja tendencji do luzów. Chociaż pierwszego dnia testów 2 kółka wydawały się być poluzowane. Po ich przełożeniu i dokręceniu, luzy nie wystąpiły. Z tego wniosek żeby dokręcić wszystkie śruby przy zakupie rolek.

Podsumowując te rolki moim zdaniem nadają się do freeride. Według producenta są to rolki dla początkujących, ale po wymianie kółek, łożysk, zaawansowani rajderzy również mogą świetnie się bawić. Szkoda tylko, że w zabawie może przeszkodzić niedoróbka techniczna (głównie klamry). No i ta cena;/ Na chwile pisania tego tekstu nie jest przystępna.

But: 6,5/10
Liner: 7/10
Płoza: 7/10

Obrazek

Obrazek
Całkiem ładny masywny profil:)

Obrazek
Liner

Obrazek
Wkładka

Obrazek
Podkładka pod liner

Obrazek
Czadowy system wiązania

Obrazek
243mm grubego alu:)

Obrazek
Jej... JAK TU WYSOKOO!!!

Metro 2011 udostępniła do testów firma Powerslide. Egzemplarz ten, jako pierwsi testowali ludzie z BLADEVILLE

Wielkie dzięki za role dla Bladeville i Powerslide
Salut

Glonek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 17:10 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 8 lut 2011, o 22:28
Posty: 19
Pięknie napisane :) ...ale już wiem, że dobrze zrobiłam nie decydując się na Metro :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 17:26 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 583
jaka aktualna cena jest?:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 18:38 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4576
700zł za nowy model

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 19:07 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 583
załamka.... plus nowe koła i łożyska to ponad tysiąc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 19:30 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2142
Moje zdanie znacie.

Co do szyny - porównaj sobie jakość tego aluminium, do jakości zastosowanego w Seba - leży i kwiczy. Nie zdradzę, jaki procent egzemplarzy tych szyn idzie na reklamację z powodu zerwanych gwintów - ale zapewniam, zbyt duży, by te szyny nazwać produktem dobrej jakości.

Przenoszenie drgań - oj nie zgodzę się - wyraźnie czuję, że jeżdżąc w Fusion jest bardziej płynnie, "miękko" i wygodnie. Nawet na kołach 80mm.

Wiązanie linera - fajne, ale popatrz jak te pętelki są przyszyte. Po pewnym czasie zaczynają się odpruwać. Rozwiązanie z Seba FR mimo że bardziej upierdliwe, to lepsze bo wytrzymalsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 19:42 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 583
powerslide /= jakość, bo powerslide = max zyski, najmniejszym kosztem


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 19:51 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4576
Herb napisał(a):
Moje zdanie znacie.

Co do szyny - porównaj sobie jakość tego aluminium, do jakości zastosowanego w Seba - leży i kwiczy. Nie zdradzę, jaki procent egzemplarzy tych szyn idzie na reklamację z powodu zerwanych gwintów - ale zapewniam, zbyt duży, by te szyny nazwać produktem dobrej jakości.

Przenoszenie drgań - oj nie zgodzę się - wyraźnie czuję, że jeżdżąc w Fusion jest bardziej płynnie, "miękko" i wygodnie. Nawet na kołach 80mm.

Wiązanie linera - fajne, ale popatrz jak te pętelki są przyszyte. Po pewnym czasie zaczynają się odpruwać. Rozwiązanie z Seba FR mimo że bardziej upierdliwe, to lepsze bo wytrzymalsze.



Myślę że porównywanie rolek za 1000zł i za 500zł(700) nie ma sensu :)

To jak byś porównał koła Powerplay z Concrete albo Matterami :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 20:09 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 29 mar 2011, o 18:38
Posty: 12
Szacun za fajne testy i ogólnie opis tej rolki. Mi nasuwa sie tylko jedno stwierdzenie: fajna rolka ale tylko jesli cena zejdzie do około 500zł, bo za obecne 700zł lepiej poszukać twisterów, salomonów na allegro, dozbierac do seba frx lub fr1


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, o 20:28 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 20:14
Posty: 266
Tak w granicach 500zł to dobra rolka. No chyba że ktoś przez przypadek pojeździ w Salomonach od Siwego:)). Co do FRX to bym się zastanowił. Ten model wygląda mi na pierwsze nieudane dzieło Panów z SEBA. Ta płoza, te śruby do bani, ten rzep!! Sama maraka niestety nie wystarczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL