Teraz jest 24 wrz 2017, o 02:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 mar 2017, o 09:59 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
--ENGLISH VERSION OF THE INTERVIEW BELOW--


Dzięki współpracy z marką Rollerblade Polska udało mi się przeprowadzić wywiad z Tomem Hyserem, który w obecnej chwili reprezentuje markę Rollerlade i jest opdowiedzialny za wprowadzanie nowych pomysłów i rozwiązań do produktów tej marki.

Między innymi mam tu na myśli rolkę Warlock, która ujrzała światło dzienne podczas tego rocznych zawodów Winterclash.

Poniżej przeczytacie szczegóły dotyczące tego nowego projektu a także nieco na temat ogólnej pracy projektowej przy towrzeniu rolek i innych, jak na przykład Rollerblade Solo/Fusion, o które nie mogłe nie zapytać :)

Miłej lektury.


Obrazek
ŹRÓDŁO: https://www.instagram.com/blankrollingproducts/



Witaj. Do rozpoczęcia tej rozmowy skłonił mnie dość interesujący fakt powstawania nowej rolki pod szyldem marki BLANK, co kojarzy się bezpośrednio z Rollerblade, o którym wiemy, że nieczęsto wprowadza nowości w segmencie aggressive. Mógłbyś rozwiać naszą ciekawość i uchylić rąbka tajemnicy na temat tego projektu?
Czy nowa rolka ?Warlock? będzie produktem niezależnym i tworzonym pod marką Blank Rolling Products, czy też jako produkt marki Rollerblade? Czy może skorzystacie też ze wsparcia Rollerblade jak kiedyś Xsjado z Salomonem?

Jak na razie rolka Blank? Warlock to eksperymentalny projekt, w ramach którego wypróbowujemy nowe pomysły. Blank? to pracownia pomysłów dla Rollerblade? - w jej ramach planujemy tworzyć różnego rodzaju szalone rzeczy do testów i obserwować reakcje rynku na produkt. Mój szef chce umożliwić mi zrealizowanie pomysłów na rolki do jazdy miejskiej i agresywne, które chodziły mi po głowie już od dłuższego czasu. Marzę o projektowaniu rolek i zarazem cały czas pracuję nad różnymi rzeczami w swoim garażu. Tworzę rozmaite szalone rzeczy i pokazuję efekty swojej pracy szefowi. To on zaproponował, bym zaczął dzielić się niektórymi pomysłami poprzez markę Blank?. Obecnie dzięki drukowi 3D wszystko staje się naprawdę ciekawe. Swoje projekty możemy wydrukować w 3D całkiem niedużym kosztem. Mam nadzieję, że pomysły, które realizujemy w prototypie Blank? pewnego dnia staną się realnym produktem dostępnym dla wszystkich. Podobnie jak Honda tworzy bolidy Formuły 1, których nie sprzedaje, ale ich technologia jest wykorzystywana do produkcji samochodów. To podstawowe założenie naszej marki. Obecnie Blank? sprzedaje linery oraz szyny. Nasze linery są naprawdę fajne i pasują do większości rolek. Sądzę też, że nasza szyna jest najlepszą szyną aniti-rocker na rynku. Oferujemy odpowiednie szyny w małym i średnim rozmiarze oraz duże długie szyny. Mam nadzieję, że w przyszłości będę mógł wypuścić parę różnych wzorów szyn sygnowanych znakiem Blank?. Spośród moich poprzednich projektów można wymienić szyny Fiziks z amortyzacją, rolkę K2 Fatty i wiele innych innowacji. Tego typu rzeczy chodzą mi po głowie cały czas. Nie potrafię jeździć na rolce stockowej ? oryginalnej i bez przeróbek (skąd ja to znam ? - przyp. red.). Zawsze taki byłem. Gdy zacząłem jeździć w 1989 roku, na rynku była tylko rolka Lightening? Rollerblade. Modyfikowałem ją do grindów. To było jeszcze zanim pojawiły się tematyczne magazyny i różnego rodzaju filmiki video. Po prostu się jeździło ulicami Atlanty. Jako skateboarder chciałem przenieść ?grindowanie? do moich rolek. Moje modyfikacje zdały egzamin. Rolki zawsze można w jakiś sposób ulepszyć?



Powiedz proszę, kto jest pomysłodawcą tej rolki?
Z początku miałem sam zarys pomysłu na te rolki. Mój dobry kolega Kyle Sola, który też jeździ na rolkach, jest bardzo utalentowanym projektantem 3D. Zawsze dyskutowaliśmy ze sobą o jakichś szalonych pomysłach na projekty rolek. Od poprzedniego roku Kyle pracuje w teamie innowacji w Rollerblade?. Poza tym pracuje w sferze dizajnu dla kilku różnych firm, które nie mają nic wspólnego z rolkami. To doświadczenie w pracy daje mu dostęp do nowego nurtu w realizacji projektów. Zaczęliśmy rozmawiać o koncepcie rolki, której wyobrażenie miałem w głowie już od jakiegoś czasu. Jeździłem w Xsjado przez jakieś trzy lata przed moim zatrudnieniem w Rollerblade?. Bardzo lubiłem te rolki, ale zawsze czułem, że są za szerokie, nie dają właściwego wsparcia i są estetycznie nieatrakcyjne. Oboje z Kylem lubimy szybką jazdę na rolkach i rolkowe maratony, więc spędziliśmy sporo czasu w rolkach speedowych najwyższej klasy. Wystarczy, że raz przejedziesz się w dopasowujących się pod wpływem ciepła rolkach biegowych, by momentalnie zdać sobie sprawę, jak rolka powinna być dopasowana i jak powinna reagować. Przetestowałem wszystkie rolki, które robi Rollerblade?, poza tym mam na tyle szczęście, że mogę kupić każde przeznaczone do testów rolki każdej innej marki. Mam je wszystkie w głowie i ma to wpływ na to, czego oczekuję od naprawdę świetnego rolkowego produktu. Kyle również testuje wiele różnych rolek i pomysłów. Wspólnie tworzymy pewną magię z naszymi projektami rolek i innowacjami. Mam ogromne szczęście, że mam możliwość współpracy z Kylem. Nasze wspólne pomysły są zawsze postępowe.



Chciałem również zapytać o samą nazwę ?Warlock? ? skąd się wzięła i co oznacza?
Nazwa Warlock to takie puszczenie oka w stronę szyn Wizard. Jest z tym związana długa historia. Wracając do późnych lat dziewięćdziesiątych, w czasach, gdy pracowałem nad Face Wheels, nasz team rolkowy był pełen bardzo kreatywnych osób. Andy Kruse to koleś, który wymyślił termin ?Mushroomblading? oraz wiele trików, które dziś robimy - na przykład: ?Kind Grinds?, ?Sweat-Stance? i stalle w różnych wariantach na różnych rzeczach. Andy jest moim najlepszym przyjacielem po dzień dzisiejszy. Wciąż wymyślamy dziwne nazwy dla wszystkiego, na przykład Joe Atkinson to ?Hogwarts?, ponieważ jest na innym poziomie (haha). ?Mushroomblading? oznacza przejeżdżanie po nietypowych obiektach w kreatywny sposób. Ja za to wyskoczyłem z nazwą ?Wizard? dla rolkarza, który jeździ od bardzo dawna i jest mistrzem Mushroomblading-u pod względem kreatywności. Parę lat temu pojawił się nawet ruch mushroom-blading-u z odjazdowymi chłopakami z Kanady. Oni przenieśli mushroomblading na zupełnie nowy poziom. Leon stworzył szyny Wizard, które są bardzo fajne i innowacyjne w mushroomblading-u na dużych kołach. Wyglądają naprawdę spoko. Ostatnio powstało też 100mm koło do Mushroomblading-u, do czego celowo skopiowano grafikę z mojego Pro kółka dla Face wheels jako ukłon w stronę tego, co zapoczątkowaliśmy z tą marką. Byliśmy pionierami jazdy po krawężnikach, quarterach, jako pierwsi wyczynialiśmy dziwaczne stalle na przeróżnych rzeczach, byliśmy też prekursorami technicznej i kreatywnej jazdy. Byli też inni, jak B-Love, który robił odjechane sess-slidy. Odchodziliśmy od podstaw, jakimi były nudne poręcze. Chłopaki z mushroomblading-u robią dziś jedne z najfajniejszych rzeczy. Czapki z głów dla nich! Niszczą! Skating też zawsze może być lepszy?.



I dlaczego wychodzisz pomysłem rolek karbonowych dopiero teraz, a nie kilka lat wcześniej, kiedy inne marki zaczęły je oferować?
Po prostu dotychczas nie miałem możliwości stworzenia nowej rolki. Dopiero teraz dysponuję budżetem, który pozwala mi zrealizować pomysł - wcześniej nie było takiej opcji. Mój kolega Jimmy Blair produkuje w Atlancie karbonowe buty do ścigania. Znamy się z Jimem odkąd miałem 10 lat. Chciałem stworzyć termoformowalną karbonową cholewkę, która byłaby ciasno dopasowana i dawałaby opcję modyfikacji, by dopasować ją do mojej kostki. To sprawiło, że ta rolka reaguje jak but do speed?u, ale daje też wsparcie przy grindach, itp. Struktura karbonu zbudowana jest tak, że można stworzyć coś do jazdy bez konieczności inwestowania w formę. W ciągu ostatnich ośmiu lat pracy w Rollerblade? zbudowałem już kilka prototypów ?Frankensteinów? (rolki po radykalnych przeróbkach ? przyp. tłum.), ale trzymałem to w tajemnicy i jeździłem w nich tylko w moim lokalnym skateparku. Obecnie chcemy uderzyć z naszym projektem tak, by wszyscy mogli go zobaczyć. Fajnie jest sprawić, że ludzie zaczynają szaleć i mówią więcej o rolkach. To jest właśnie to, czego potrzebujemy w przemyśle rolkowym!



Czy rolka, którą widzimy na zdjęciu, jest już na mocno zaawansowanym etapie gotowym do produkcji, czy czeka ją jeszcze sporo zmian?
To na razie tylko koncept. Cała reszta będzie zależała od tego, co szefowie w Rollerblade? będą chcieli z nim zrobić. Mamy też projekt nowego cuff?u, ale wymaga on jeszcze dopracowania. Nie zdążyliśmy z nim na Winterclash. Z Kylem pracujemy nad nim w drugiej kolejności, ale będzie naprawdę odlotowy. Chcę jeszcze poprawić szynę w paru miejscach. Jeżdżę na anti-rockerze, kiedy chcę grindować, a ta szyna pozwoli mi wygodnie i jeździć, i grindować - i to na flacie. Jest to najprostszy setup flat, jakiego używałem do grindów. Do tego czasu jeździłem na wszystkich możliwych szynach. Specyfika tej szyny jest podobna do szyny, którą zaprojektowałem z Epoch 10 lat temu. Podczas projektowania K2, Fiziks, i Epoch sporo nauczyłem się na temat groove?u i rozstawu kół. Zdecydowanie ważne jest umiejętne ukształtowanie szyny i rozłożenie kół. Moje doświadczenie zapoczątkowałem z H-blokiem, który swego czasu został opatentowany przez K2. Wymyśliłem wtedy pierwszy wypukły H-blok. To miejsce, w którym H-blok zakrywa część kół i redukuje wheel bite (haczenie o koło ? przyp. red.). Niektóre firmy, jak np. Kaltik, posunęły ten koncept na wyższy poziom.



Korzystając z okazji, muszę zapytać o wcześniejsze projekty, zarzucone lub nieco zaniedbane. Mam tu na myśli chociażby szyny Switch Frame, wizjonerski produkt, który w chwili obecnej doskonale wpisywałby się w panujące trendy. Co poszło nie tak? Czemu nie otrzymały odpowiedniego wsparcia marketingowego? Czy po prostu był to zły moment na wprowadzenie ich na rynek?
Nie pracowałem dla Rollerblade?, gdy była opracowywana szyna Switch. Wydaje mi się jednak, że zaprojektował ją Bruno Lowe. To naprawdę udana szyna. W USA wciąż jest w sprzedaży w naszym sklepie internetowym z akcesoriami rolkowymi ? rollerblade.com. Bardzo często rzeczywistość wygląda następująco: dobry pomysł jest świetny tylko wtedy, gdy powstaje we właściwym momencie. Zarówno styl jazdy Bruna, jak i jego pomysły wyprzedzały jego czasy. Dopiero teraz jest odpowiedni czas dla flatów, bo akurat jest na nie moda. Na sukces danego produktu musi się złożyć wiele komponentów. Dla flat-rockerów Mushroomblading jest jakoby przełomowy i ma spory wpływ na ich popularność. Ludzie zaczęli teraz doceniać szybkość i płynność jazdy. Nie chodzi już o samo grindowanie. Wydaje mi się, ze rolkarstwo jest teraz na niesamowitym poziomie. Szyna Switch sprawuje się naprawdę dobrze, ale groove jest trochę zbyt szeroki dla flata, żeby można go było nazwać idealnym. Szyna będzie za to świetna dla osób, które chcą zastosować koła 72mm na zewnątrz i koła anti-rocker w środku. Największą przeszkodą na drodze do sukcesu tych szyn był fakt, że nikt w tym czasie nie produkował dobrych kół 72mm. Szyna została wypuszczona na rolce Rob G Solo i niestety mieliśmy trudności z dopasowaniem dobrych jakościowo kółek. To odebrało szynie szansę na osiągnięcie sukcesu. Rob wspierał zarówno ramę, jak i samą wizję Bruna, ale bez dobrych kół rama nie miała perspektyw na duże powodzenie. Teraz już sam Rollerblade? produkuje świetne 58mm koła Hydrogen ? nasza poliuretanowa kompozycja jest genialna. Mamy nadzieję rozpocząć produkcję innych rozmiarów już wkrótce!



Druga sprawa ? rolka Solo ? widzimy, że coraz bardziej schodzi na dalszy plan (w segmencie urban/freeskate już prawie całkowicie znikła), a to przecież świetna konstrukcja, której niewiele brakuje do doskonałości. Czy nowy plate w Solo to zwiastun jej powrotu i chęć zawalczenia o jej większe zaistnienie na rynku?
Rolka Solo była bardzo ciekawym projektem. Zostałem zatrudniony, by zrobić zupełnie nową rolkę agresywną dla Rollerblade? i byłem bardzo podekscytowany wizją jej projektowania. Niestety, rynek rolek agresywnych zaczął gwałtownie podupadać i w momencie, gdy rozpoczęliśmy faktyczną pracę nad projektem, okazało się, że musimy to sobie darować. Ekipa projektowa zaproponowała wykorzystanie istniejącej już formy i stworzenie rolki, która nadawałaby się zarówno do jazdy agresywnej, jak i miejskiej. Chcieli oni użyć starą formę Swindlerów. Uznano, że dzięki temu zaoszczędzi się pieniądze i zrobi się dwie rolki z jednego zestawu form butów. Jazda urban była akurat na topie, podczas gdy agresywna przeżywała kryzys, więc ta decyzja wydawała się być sensowna. Nie otrzymaliśmy budżetu na stworzenie jednoczęściowego soul plate?a, więc zrobiliśmy tzw. skrzydełka. Ta rolka musiała też pasować do systemu rolki UFS. Nie było łatwym przerobienie form Swindlerów na UFS, ale pozwoliło to na dodanie różnych fajnych rzeczy, jak np. duży shock absorber. Rolki Solo i Fusion okazały się być naprawdę dobrymi rolkami, biorąc pod uwagę to, czego wymagał przebieg projektu. Bardzo bym chciał mieć możliwość stworzenia 100-procentowo nowego projektu rolki do jazdy miejskiej. Inwestowanie w formy rolek agresywnych jest w tym momencie zbyt ryzykowne. Jako firma, która woli pozostać na rynku - jak zresztą większość firm - Rollerblade? obserwuje i bierze pod uwagę sytuację na rynku. Kiedy jednak nadejdzie odpowiedni czas ? będziemy na to przygotowani.



Obecnie jest moda na rolki na dużych kołach 90/100, takimi rolkami były np. Fusion X7, czy wiesz może dlaczego nie ma już tej rolki, czy jest jeszcze szansa na jej powrót?
Trochę się zapędziliśmy z Fusionami ? nie był to na nie właściwy czas. Dobry pomysł w złym czasie daje zły produkt... Myślę, że teraz mogłyby rozwalić system, ale zostały wycofane z rynku. Mamy jednak w zanadrzu genialną rolkę, która wychodzi, by zastąpić Fusiony. Potrzebowały one jednoczęściowego soul plate?a w systemie UFS, żeby pracowały naprawdę dobrze z dużymi kołami. Większe koła sprawiają że podstawa buta rolki ulega większemu skręcaniu. Rollerblade? zainwestował w rolkę Grega Mirzone?a: The Metroblade. Jest to rolka o wysokich osiągach, istna maszyna do mielenia ulic.



Mam kilka pytań odnośnie opublikowanych zdjęć i grafiki. Można tam zauważyć, że plate jest zintegrowany z szyną. Czy potwierdzasz, że będzie to model, w którym nie będzie zastosowany system UFS na rzecz jednoczęściowego elementu? I jaki jest pomysł na wykorzystanie tego?
Pomysł połączenia plate?a z szyną nie jest czymś nowym. W zasadzie to tak zaprojektowałem K2 Fatty 20 lat temu. Salomon wyszedł z systemem UFS i wszyscy nagle pomyśleli, że chcą mieć możliwość wymiany swoich szyn. W końcu jednak zdali sobie sprawę, że jeśli rama jest zużyta, to soul plate również ? obydwie części wymagają wymiany w tym samym czasie. Plate zintegrowany z szyną jest zdecydowanie mocniejszy i nie wymagany jest wtedy tak ciężki sprzęt do demontażu rolki.
Obrazek



Inna sprawa ? w oczy rzucają się dwa elementy, cholewka ROCES oraz karbonowy open shell, który łudząco przypomina ten z Valo Light. Czy oba te elementy zostaną wykorzystane w finalnym produkcie? Czy są tylko zastępczymi elementami na czas testów plejta i szyny?
Cholewkę Roces używamy tymczasowo, ponieważ pasowała ona do zbudowanej przez nas bazy z włókna węglowego. Następna wersja tej cholewki będzie zupełnie nowym projektem. Po prostu zabrakło nam czasu i środków, żeby się z tym wyrobić przed Winterclashem. Do pomysłów testowych łatwiej jest użyć coś, co już jest gotowe. Dzięki temu przekonaliśmy się, że materiał i struktura cholewki Valo jest zbyt elastyczna dla tej rolki, oprócz tego ma niewłaściwy kształt i wysokość. Niedługo będziemy testować prototypową cholewkę wykonaną w drukarce 3D. Koncepcja otwartej cholewki to nie jest jakiś nowy pomysł ? tak jest zbudowana karbonowa rolka biegowa. Jak zdejmiesz warstwę włókna węglowego pokrywającą rolkę, to zobaczysz, że pod spodem jest otwarta cholewka. Pomysł nie wziął się więc wcale z rolek Valo Light - jak już, to zainspirowało mnie rozłożenie na części pierwsze moich rolek biegowych. Pomoc w stworzeniu karbonowej, otwartej cholewki, jaką widzicie w rolce Warlock, uzyskaliśmy od Jimmy?ego Blaira, który produkuje właśnie karbonowe rolki biegowe do speed skatingu. My wykonaliśmy druk 3D ostatniej skorupy, a on po prostu rozmieścił włókno węglowe tak, jak chcieliśmy. Uzyskanie odpowiedniej grubości karbonu i umiejętność użycia odpowiedniej ilości kleju epoksydowego jest naprawdę sztuką. Jimmy jest mistrzem tej techniki. Karbon w rolce Valo Ligth ma zupełnie inny kształt niż ten w rolce Warlock. Ma też zakrzywienie w okolicy palców i wymaga dużo podnoszenia pięty. Spód Valo jest zakrzywiony, przy czym rolka Warlock jest płaska. Chcieliśmy uzyskać minimalne uniesienie pięty, ponieważ pomaga to skakać wyżej, a stopa jest bliżej kół, co pozytywnie wpływa na równowagę.



Powiedz nam, jaki jest pomysł na szynę i ustawienie kół, którą widzimy na zdjęciu? Na rynku w ostatnich latach pojawiło się strasznie dużo nowych i ciekawych koncepcji szyn aggressive. Ta przypomina wspomniane wcześniej szyny TRS Switch Frame oraz GC High Low. Czy będzie to ostatecznie szyna flat z małymi kołami w środku dla większej przestrzeni dla groove, czy to na razie tylko jedna z koncepcji i jeszcze nic nie jest doprecyzowane w tej kwestii?
Projekt szyny do Warlocków jest kulminacją wszystkich szyn, które projektowałem: ramy z rolki K2 sprzed 20 lat, szyny Fiziks, którą stworzyłem 12 lat temu i szyny Epoch sprzed 9 lat. Opatentowana szyna Epoch ma genialną konstrukcję flat-rockera z przestrzenią między środkowymi kołami. Kizer wyprodukował podobną szynę po tym, jak jego projektanci zobaczyli prototypy szyn Epoch. Wersja Kizera nie została jednak prawidłowo wykonana, więc nie wyszła im tak, jak powinna (nie umiem jednak wyrzucać Kizerowi, bo robią super rzeczy). Ogromny wkład w szynę do Warlocków miał też Kyle Sola. Pracowaliśmy nad nią razem i wykorzystaliśmy w tym projekcie całe nasze doświadczenie z jazdy na innych szynach. Musimy jednak na niej więcej pojeździć, zanim będziemy mogli nazwać nasz projekt ostatecznym. Zdecydowanie jednak będzie można na niej jeździć z anti-rockerem i flatem. Podstawowym zamysłem było stworzenie płozy z ustawieniem flat, na którym będzie się dało wygodnie jeździć i grindować. Jeśli więc zdaje to egzamin w przypadku flata, to siłą rzeczy z anti-rockerem też musi się dobrze sprawować.



Chciałbym zapytać też o plate. Na grafice wygląda to tak, że pięta jest w nim uniesiona, podobnie jak ma to miejsce w plejcie Valo ? czy to tylko takie wrażenie? Poza tym plate wygląda dość solidnie i prosto. Czy jest możliwe, by ta nowa rolka była autentycznie lekka?

Pięta jest tylko nieznacznie uniesiona ? podobnie jak to jest w przypadku pianki EVA w linerach Blank. Podstawa jest całkiem płaska. Wciąż nie umiemy się zdecydować, jak duże uniesienie pięty jest idealne. Soul plate otacza brzeg struktury węglowej, żeby lepiej się na nim grindowało. Zapobiega to wygięciu soul plate?a. Kiedy robisz soula, soul plate trochę się wygina ? nasza konstrukcja zapobiega jego wyginaniu się i sprawia, że można gridować z większą kontrolą. Sama rolka jest obłędnie lekka. Nie jestem w stanie na ten moment podać dokładnej wagi, ale jest naprawdę lekka. Uszczupliliśmy ciężar rolki, pozbawiając ją obciążających elementów konstrukcyjnych, trzymających szynę, a także robiąc grube soul plate?y. Tym sposobem rolka zbudowana jest z mniejszej ilości materiału.

Obrazek



Co do zaprezentowanych zdjęć, oczywiste jest, że będzie to rolka ze skinem ? jeśli tak, to czy macie już jakieś prototypy? Czy będzie to raczej miękki skin, czy z dodatkowymi ochronnymi elementami? Możesz nam coś zdradzić w tej kwestii?
Skin dla tego prototypu wydaje mi się być niepotrzebny ? zamysłem było użycie tylko tego, co jest konieczne. Skiny stosuje się na rolkach, żeby je upodobnić do butów. Jeśli któryś z moich pro riderów będzie chciał użyć skina, to się nad tym zastanowimy, jednak na dzień dzisiejszy nie widzimy takiej potrzeby.



Co z zapięciami? Na zdjęciach widzimy rzepy trzymające liner. Czy będzie tu tradycyjne wiązanie, czy też może chcecie rozwinąć pomysł z tymi rzepami?

Póki co używamy zapięć na rzepy. To czyste, proste, łatwe do wymiany zapięcie, które jest przy tym opłacalne.
Rolka wyposażona jest w liner BLANK ? czy będzie to konstrukcja z wyjmowanym linerem?
W rolce zastosowaliśmy liner Blank?, w którym można chodzić. Wystarczy związać sznurówki w linerze, wejść w rolkę, zapiąć klamry i zaciągnąć rzepy i gotowe. Moim celem było stworzenie rolki, która byłaby super łatwa w zakładaniu i zdejmowaniu. Posiadanie linera, w którym można chodzić jest dla użytkownika docelowego bardzo wygodne.

Obrazek



Najważniejsze pytanie na koniec ? kiedy możemy spodziewać się produktu w sklepach?
Na ten moment nie jestem w stanie się wypowiedzieć, czy rolki Warlock kiedykolwiek będą w produkcji masowej. Zobaczymy. Jak już wspomniałem wcześniej, Blank? to pracownia pomysłów dla Rollerblade? ? miejsce, gdzie pomysły są realizowane i testowane. W przyszłości możecie się za to spodziewać więcej koncepcji. Mam nadzieję, że część z tych pomysłów będzie realizowana w produkcji.



Dziękuję za rozmowę. Mam nadzieję że nie zanudziłem cię masą technicznych i nudnych pytań, ale projekt prezentuje się naprawdę ciekawie i nie można było ich nie zadać :)
Cieszę się, że mogłem odpowiedzieć na Twoje pytania. Uwielbiam rozmawiać o rolkach!


Przydatne linki:
https://www.instagram.com/blankrollingproducts/
http://www.rollerblade.com/
https://www.facebook.com/blankrolling/


Podziękowania dla:

Liliana Białas za stworzenie wersji angielskiej wywiadu ;)

Macieja Jerominka za pomoc przy tworzeniu pytań do wywiadu.

Wojciecha Jankowskiego z Rollerblade Polska za pomoc by w ogóle ten wywiad mógł zostać zrealizowany.







------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

INTERVIEW WITH TOM HYSER


Obrazek
SOURCE: https://www.instagram.com/blankrollingproducts/



Hello! To initiate this conversation prompted me an interesting news, that a new skate with characteristic BLANK Graphic is under development. It?s associated with the Rollerblade brand, that, as we know, not that often introduces new products in this segment. Could you satisfy our curiosity and lift the veil of secrecy for us?
Will the new "Warlock" skate be an independent product created by the BLANK Rolling Products or will it be branded by Rollerblade? Or will you just use Rollerblade?s support as did Xsjado with Salomon once?

For now the Blank Warlock skate is an experimental project to try some new ideas. Blank? is the idea lab for Rollerblade?. Through Blank? we plan on making all kinds of crazy stuff to test and see what feedback we get from the market. My boss wants me to have the opportunity to make and test the aggressive and urban skates ideas I?ve had kicking around in my head for a long time now. I dream about skate design, and work on stuff in my garage all the time. I make all kinds of crazy stuff and show the ideas to my boss. It was his idea to have me start sharing some of these ideas through Blank?. Now with 3D printing things are going to get really interesting. We can 3D print ideas for pretty cheap. I hope that the ideas we test with Blank? prototype stuff become real product available for the public one day. Kind of like how Honda makes Formula 1 cars that they don?t sell but the technology trickles down to production cars. That?s the basic premise for Blank?. Currently Blank? sells liners and frames. Our liner is really nice, and fits most skates. I think our frame is the best anti-rocker frame on the market. We offer a proper small size frame, medium, and a long Large frame. Hopefully, through Blank?, I can release a bunch of different frame designs in the future. I have a lot of ideas for frames. My past design projects include Fiziks suspension frames, the K2 Fatty skate, and many other product innovations. My mind is non-stop on this kind of stuff. I can?t skate anything stock. That?s just how I?ve always been. When I started to skate in 1989, there was only the Rollerblade? Lightning skate. I modified those skates to grind. This was before magazines and all kinds of videos. We were just skating the streets of Atlanta. As a skateboarder I wanted to bring grinding to my skates. My modifications worked. Skates can always be better?

Can you reveal to us, who is the originator of the Warlock skate?
I had the basic idea for this skate. My good friend, Kyle Sola, is a very talented 3D designer and skater. He and I have always talked about crazy skate design ideas. As of last year, Kyle is part of the innovation team at Rollerblade?. He also works in the design world for a few different brands that have nothing to do with skating. This work experience gives him access to the new wave of design processes. We got to talking about a concept skate that I?ve had in my mind for a long time. I skated Xsjado skates for about 3 years prior to my employment with Rollerblade?. I really liked the skate, but always felt it was too wide, unsupportive, and aesthetically unappealing. Kyle and I both like to speed skate and skate marathons, so we?ve spent time in high end race skates. Once you skate a heat moldable race skate, you realize how a skate should fit and react. I test all of the skates Rollerblade? makes. I am also lucky to be able to purchase just about every skate that every other brand makes to test as well. I have all these skates in my head, and this influences what I want out of a great skate product. Kyle also tests a lot of different skates and ideas. Together we are making some magic with our skate designs and innovations. I?m blessed to have the opportunity to work with Kyle. Our collaborative ideas are always progressing.

I also wanted to ask about the name "Warlock" - where it comes from and what does it mean?
The name Warlock was a bit of a nod to Wizard Frames. There is a long story to all this. Back in the late 90?s, in the days when I was doing Face Wheels, our team was full of really creative skaters. Andy Kruse is the dude that made up the term Mushroomblading. Andy made up a lot of tricks we do today. For example: Kind Grinds, Sweat-Stance and stalling in various ways on stuff. Andy is my best friend to this day. We still make up crazy terms for everything. For example, Joe Atkinson is ??Hogwarts?? because he is on another level, ha ha. Mushroomblading means skating unorthodox objects in a creative way. Then I came up with the name Wizard for a skater who has been skating for a long time and is a creative mushroomblading master. Then this movement of mushroom-blading surfaced in the past few years with the rad dudes from Canada. Those guys have taken mushroomblading to a new planet. Leon made the Wizard frame, which is really cool and innovative for big wheel mushroomblading. It?s very cool to see. They made a Mushroomblading wheel recently in 100mm and intentionally copied my Pro wheel graphic for Face wheels as a nod of respect for what we started with Face wheels. We were first pioneers to skate curbs like quarter pipes; doing weird stalls on stuff, technical and creative skating. There are other guys like B-Love who were doing rad sess-lides too. We were moving away from the basic handrail boring stuff. The mushroomblading guys are doing some of the coolest stuff in the game these days. Hats off to those dudes! They are killing it! Skating can always be better?

And why do you come out with the idea of carbon skate now, not few years earlier, when other brands did that?
I just haven?t had the opportunity to make a new skate until now. I got the budget to make an idea now, so now it?s here. I didn?t have this opportunity until now. My friend Jimmy Blair in Atlanta makes carbon race boots. I?ve known Jimmy since I was 10. I wanted to make a heat moldable carbon shell so we could make the shell fit tight and customize it to fit my ankle tight. This makes the skate respond like a race skate but also be supportive for grinding, etc. The way a carbon fiber structure is made, you can make something skateable without investing in a mold. I built a few Frankenstein prototypes in the past eight years I?ve worked at Rollerblade?, but just kept it quiet, and skated them at my local skatepark. Now we are putting the process on blast for everyone to see. It?s fun making people freak out and talk more about skating. That?s what we need in this industry!

Is the skate we see in the photo in far advanced stage - nearly ready for production - or it still awaits a lot of changes?
It?s just a concept at this point. It will depend on what the bosses at Rollerblade? want to do with it. The cuff design has work to be done. We just didn?t have that ready for Winterclash. Kyle and I are working on that part next. It?s going to be pretty rad. I also want to refine the frame in a few spots. I skate anti-rocker when it?s time to roller-grind. This frame allows me to roll and grind pretty well flat-rocker. You still have to be on point, but it?s the easiest flat-rocker set-up I?ve used for grinding. I?ve skated all the frames out there to this point. The specs on this frame are kind of similar to the frame design I did 10 years ago with Epoch. The K2, Fiziks, and Epoch design processes taught me a lot about grooves and wheel split. There is definitely an art frame shaping and wheel position. My experience started with the H-block which K2 patented back in the day. I came up with the first convex H-block. This is where the H-block covers up part of the wheels and reduces wheel bite. Companies like Kaltik have taken that basic design to the next level.

Obrazek
SOURCE: https://www.instagram.com/blankrollingproducts/

Taking the opportunity, I have to ask about previous projects, rejected or somewhat neglected- of course, if you were somehow involved in them and have some knowledge about them. I have in mind here products like TRS Switch Frames ? a visionary project, that now would perfectly fit in current trends. What went wrong? They didn?t receive adequate marketing support? Or simply it was a bad time to release them onto the market?
I didn?t work for Rollerblade? when the Switch frame was developed. I believe Bruno Lowe designed that frame. It?s a pretty rad frame. We still sell it in the USA on rollerblade.com accessories store. The reality in many cases is this: a good idea is only a great idea if the timing is right. Bruno?s skating was way ahead of the times and so were his design ideas. The timing is right for a flat-rocker frame because that?s the trend today. All the right components have to come together for a product to become a successful trend. Mushroomblading is the big influence and tipping point for the flat-rocker trend. People appreciate the speed and smoothness of rolling now. It?s not all about roller-grinding. I think skating is at a really amazing point right now. The Switch frame works pretty good. The groove is a tad bit wide for flat-rocker to be perfect. This frame works super good for anyone that wants to use 72mm wheels on the outside and anti-rocker wheels in the middle. The biggest obstacle for the success of the Switch frame was that no one was making a good 72mm wheel when the frame came out. This Switch frame came on the Rob G Solo skate, and unfortunately we had quality issues with the wheels. This ruined the opportunity for this frame to succeed. Rob was backing the frame and the concept that Bruno had a vision for, but without good wheels the success of the frame came to a halt. Now Rollerblade? makes really good Hydrogen 58mm wheels. Our urethane formula is amazing. We hope to make other sizes soon!

The second thing ? a Solo skate ? we can see it recedes into the wayside more and more (in the segment of urban/Freeskate it almost completely disappeared) although, after all, it?s a great design that is just short of perfection. Is a new plate in a Solo skate a forerunner of the return and willingness to fight for its greater presence on the market?
The Solo skate was an interesting project. I was hired on to make a 100% new aggressive skate for Rollerblade?. I was really excited to do this. However, the market for aggressive skating was rapidly declining, so right as we started to really work on the project, the plans for the new skate got cut. Then the idea from the design team was to make a skate that would work for urban and aggressive skating out of an existing mold. The design team wanted to use the old Swindler molds to make these new skate. The process was decided to save money and create two skates out of one set of boot molds. Urban skating was growing and aggressive skating was declining, so strategically, for the business, this decision made sense. We were not given the budget to make a one-piece sole plate, so we made wings. This skate also had to be used for a UFS urban style skate. It was tricky to make the Swindler molds UFS but it allowed for some cool stuff like the big shock absorber. The Solo and Fusion skates turned out to be really good skates considering what was required out of the design process. I?d love the opportunity to make a 100% new skate design for street skating. It?s pretty risky to invest in aggressive skate molds at the moment. As a business that likes to stay in business, as most do, Rollerblade? keeps a close eye on the market. When the time is right, we will be ready.

Currently there is a trend for skates on large wheels 90/100 mm ? such skates was e.g. Fusion X7 ? do you know why this model is no longer on the market? Is there still a chance for its return?
We were ahead of our time with the Fusion skate. The right idea at the wrong time is the wrong product. Now I think it could kill it, but it was taken off the market. We have a rad new skate coming out to replace the Fusion. The Fusion needed a one-piece UFS sole plate for it to work really well with big wheels. Big wheels put a lot of torsion on the base of the skate. Rollerblade? invested in Greg Mirzone?s skate: the Metroblade. The Metroblade skate is a high performance, urban shredding machine.

I have a few questions about published photos and graphics. I?ve noticed, that the plate is integrated with the frame (just like in USD AEON). Do you confirm that this will be a model without an UFS, but with a single-piece soulframe instead? And what would that mean in practice?
The idea of a one-piece sole plate and frame is not new. In fact this is how I designed the K2 Fatty 20 years ago. Salomon came along with UFS and everyone thought they wanted to be able to change their frames out. Finally people have realized that if the frame is worn out, so are your sole plates. Both parts need to be changed at the same time. A one-piece sole plate is also much stronger and requires less heavy hardware to assemble the skate.

Obrazek
SOURCE: https://www.instagram.com/blankrollingproducts/

Another thing ? we can clearly see two elements: a Roces? cuff and a carbon open shell, which strikingly resembles the one from a Valo Light. Will both of these elements be used in a final product or are they only replacement parts for times of testing the soulframe?
We temporarily used the Roces cuff because that?s the cuff that fit on the carbon fiber base we built. The next version of this cuff will be 100% new in design. We just didn?t have the time and resources to get that done before Winterclash. To test ideas sometimes it?s easier just to use something that exists already. Now we have learned that the Valo cuff material and structure is way too flexible for this skate. It?s not the right shape/height either. We are about to test a 3D printed prototype cuff. The open shell concept is not a new concept. This is how a carbon fiber race skate is built. Remove the skin of a carbon fiber speed skate and you have the open shell. The idea didn?t come from the Valo Light skate at all, if anything it was inspired by taking apart my race skates. Jimmy Blair, who makes carbon race shoes for speed skating, helped us build the carbon, open shell you see in the Warlock skate. We made a 3D print of the last of the shell, and he simply laid up the carbon fiber how we asked him to. There is an art to how thick to make carbon and how much resin glue to use. Jimmy is the master of this technique. The Valo Light carbon has a completely different shape than the Warlock skate. It also has a curved toe area and requires a lot of heel lift. The bottom of a Valo light is curved, but the Warlock skate is flat. We wanted to have minimal heel lift, because that helps you jump higher and be closer to the wheels for balance.

Tell us please, what?s the idea for the frame and wheels? setup that we see in the photo? Recently, on the market appeared a lot of new and interesting concepts for aggressive frames. This one reminds me of TRS Switch Frame and GC High Low frames. Will it eventually be a flat frame with small wheels in the middle for more space for a groove, or it?s still just one of concepts and nothing is clarified in this matter yet?
The frame design on the Warlock skate is a culmination of all the frames I?ve designed for various projects; K2 skates 20 years ago, Fiziks frames 12 years ago, and Epoch frames 9 years ago. The patented Epoch frame has a rad, flat-rocker, split-system design. Kizer made a version of this frame after they saw the Epoch prototypes. The Kizer version wasn?t properly executed though, so didn?t turn out as it could have. (I can?t knock Kizer though. They do cool stuff.) Kyle Sola also added some great input to the frame on the Warlock skate. We worked together and put all of our experience from skating other frames into this concept. We still have to skate it more before we say anything is a final design. You can definitely ride this frame anti-rocker or flat-rocker. The foundation of the idea was to create a good rolling and grinding flat-rocker set up. And if it works for flat-rocker grinding, then obviously it works for anti-rocker too.

I also wanted to ask about the plate. In the graphics, it looks like the heel is raised as in a Valo plate ? or it is just an impression? Furthermore, the plate looks pretty solid and simple, but also makes an impression of being heavy. Whether is it possible that this new skate will be actually light?
The heel is only slightly raised. It?s as raised as the EVA foam in the Blank liner. The base is 100% flat. We are still trying to decide how much heel lift is ideal. The sole plate wraps around the side of the carbon structure to make it grind better. It prevents sole plate flex. When you soul grind the soul plates bend a bit. This prevents that flex and makes the skate grind with more control. The skate is crazy light-weight. I?m not going to claim exact weight at the moment but they are really light. You save a lot of weight by eliminating hardware used to hold on frames and making thick sole plates. There is less material building as skate this way.

As for published photos, it?s obvious that it?ll be skate with the skin. If so, do you already have some prototypes? Will it be rather soft skin, or with additional protective elements? You can tell us something in this matter?
I find no need for a skin for this particular prototype skate. The idea was to only use what is needed. Skins are used on skates to make them look like shoes. If one of my pro riders wants to use a skin, we would consider it as a design element, but for now we don?t see the need.

What about the fastening? In the pictures we see the Velcro holding the liner. Will there be traditional laces, or do you want to develop the idea of Velcros?
For now we are using Velcro straps. It?s clean, simple, easy to replace, and cost effective.

The skate is equipped with a BLANK liner ? will it be a removable part?
This skate uses the Blank? walkable liner. Simply lace the liner up, step right into the skate, fasten the buckle and two Velcro straps, and you?re out. I wanted to make a skate that was super easy to put on and take off. Having a walkable liner is very convenient for the end user.

Obrazek
SOURCE: https://www.instagram.com/blankrollingproducts/

The most important question at the end ? when we can expect skate?s appearance in stores?
Right now I have no idea if the Warlock skate will ever be mass produced. Let?s see. As I said before, Blank? is the idea lab at Rollerblade?; a place for ideas to be created tested. You can expect to see more concept products in the future. My hope is that some of these ideas end up in production.

Thank you for the interview! I hope I haven?t bored you with a mass of technical and inquisitive questions, but this project looks really interesting and the questions had to be asked :) Glad to answer your questions. I love to talk about skates!


LINKS:
https://www.instagram.com/blankrollingproducts/
http://www.rollerblade.com/
https://www.facebook.com/blankrolling/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 14:37 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
Bardzo przyjemnie wyszedł ten wywiad. Podoba mi się to jak wszystko opisuje. Sporo ciekawostek na temat Fusion/Solo. Do tego wiele informacji o samym sprzęcie. Ekstra!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 31 mar 2017, o 18:22 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
Widac że to zajawkowicz techniczny i wie co robi, dobrze że go zatrudnili. Teraz tylko żeby chcieli realizować "szefowie" jego pomysły i będzie fajnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2 kwi 2017, o 09:04 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 22:36
Posty: 400
Fajny wywiad, taki techniczny a to strusie lubią najbardziej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 4 kwi 2017, o 09:56 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
Dziękujemy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL