Teraz jest 20 paź 2018, o 19:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 maja 2012, o 12:53 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
UNDERCOVER Powerblading Team 80/86A - recenzja.

Obrazek

Niedawno otrzymałem od Powerslida komplet kół Undercover Powerblading Team na testy.
Poniżej możecie przeczytać krótką recenzję na ich temat.

Dla przypomnienia Powerblading to nowa marka stworzona w celu promocji bardziej agresywnej jazdy na dużych, szybszych kołach, mówiąc w dużym skrócie.

Mając to na uwadze możemy przypuszczać że producent miał na celu stworzenie solidnego koła, bez kompromisów. Wiemy co potrafią agresywni riderzy, mam tu na myśli chociażby gigantyczne gapy.

Odzwierciedla się to chociażby w samej cenie. Za komplet czterech kół przyjdzie nam zapłacić 139zł, przykładowo za Matter Zafiro, lub FSJ Juice zapłacimy 129zł (4 sztuki) a Hyper Concrete 120zł (cztery sztuki).

Więc jeżeli chodzi o cenę, to Undercover plasuje się w ścisłej czołówce.

możemy więc przypuszczać że do stworzenia tych kół użyto najlepszych materiałów.


Koła do PowerBladingu, jak przystało na dyscyplinę z ?agresywnymi? korzeniami zostały opatrzone logiem takiej właśnie firmy, czyli UNDERCOVERA, marki wcześniej znanej wyłącznie z produkcji kół do jazdy aggressive.

Na rynek trafiły koła o dwóch średnicach 76 mm i 80 mm i dwóch twardościach 86A i 88A.

W moim przypadku są to koła 80/86A.

PROFIL

Jak już przyzwyczaił nas MATTER przy kołach Juice FSK tak i w tym przypadku otrzymujemy kółko o eliptycznym profilu.

Taki kształt w połączeniu z dużą twardością daje wymierne efekty jeśli chodzi o prędkość.
I tak na przykład w zestawieniu ze znacznie miększymi Hyper Concrete, o okrągłym profilu możemy naprawdę odczuć różnicę w prędkości, co oczywiście nie jest niczym dziwnym.

Obrazek

CORE

Większość z nas ma za sobą wiele doświadczeń z przeróżnymi modelami i markami kół.
Znane są wam pewnie też problemy z wczesnymi modelami kół Matter Juice, czy to z opowieści czy z własnego doświadczenia.(Obecnie cory zostały poprawione i nie ma już tych problemów).

Jak świetnie Mattery sprawdzały się w slalomie tak niestety nie dawały rady we freeskatingu.
Skoki, jazda po schodach objawiały się luzami na łożyskach, trzeszczącymi corami, a nawet w najgorszych przypadkach pękającą piastą.

Matery nie były tu odosobnionym przypadkiem. Sam miałem nieprzyjemność doświadczyć podobnego problemu w legendarnych już kołach Hyper Concrete. Mimo masywnego huba również w kilku przypadkach nie podołały miejskiej jeździe i wymieniałem je na nowe.

W przypadku kół Undercover Powerblading mamy do czynienia z całkiem nowym corem, o niespotykanej dotychczas budowie. Nie zauważyłem by inny model kół był na podobnych corach.
Jeśli chodzi o jego masywność jest czymś pomiędzy prawie pełną piastą z Hyper concrete, a mocno ażurową piastą z Matter Juice FSK.

Bardzo pozytywna informacja na sam początek.
Przy zakładaniu łożysk do Undercoverów nie obyło się bez użycia siły. W prawdzie nie było konieczne użycie młotka, jednak łożyska siedzą w tych nowych piastach bardzo ciasno i pewnie.

URETAN

Użyta tu mieszanka mimo dość dużej twardości w obu przypadkach (86 i 88A) jest mimo wszystko bardzo przyczepna.
Jeśli chodzi o wykonanie, jak w większości innych kół i tu występują gdzieniegdzie pojedyncze bąbelki powietrza, jest ich zaledwie kilka na 8 sztuk kół więc jest naprawdę dobrze.
Połączenie piasty z uretanem jest bardzo dokładne, nie ma tu żadnych niedoróbek, na całym obwodzie oba materiały są idealnie połączone.


JAZDA !

Underkovery założyłem jeszcze tego samego dnia, w którym otrzymałem je do testów.
Była to przesiadka z Hyper Concrete, więc odczucia z pierwszej jazdy zupełnie odmienne od tych z Hajperów.

Może jeszcze raz o samym profilu eliptycznym.
Minusem jest mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią, czyli bardziej odczujecie wszelkie nierówności czy tragiczna kostkę betonową na chodnikach. Rekompensuje to doskonałe prowadzenie się tych kół. Spokojnie na nowych, w ustawieniu flat oczywiście, możemy z łatwością wykręcić crossa czy inne wąskie zakręty rolkami.

Prędkość, powtarzam się, ale naprawdę po przesiadce z Concrete naprawdę czuć Powera w nogach jeśli chodzi o przyspieszanie i jazdę z maksymalną prędkością.

Od samego początku koła dają dużo frajdy z jazdy i poczucie pewności.

Tak się akurat stało, że początek tego testu przypadł na moment kiedy było sporo jazdy po mieście i dużo hamowania w tłumie.
I tutaj kolejna zaleta twardych kół, jak na razie zużycie od T-stopa jest marginalne, zmian w kształcie profilu jak na razie nie widać.

Wracając jeszcze do ich twardości to wydaje mi się, że są to najtwardsze koła 80 mm jakich dotychczas używałem.
Na pewno twardsze od Matter FSK Juice.

Nie wiem jak wy, ale ja jestem minimalistą i zawsze zakładam koła grafika do wewnątrz, takie zboczenie.
I tu cieszy fakt, że po pierwszej jeździe niebieska grafika wykruszyła się w 80 %
W sumie dzieje się tak z większością kół które mają pełną grafikę, nie jest to jakiś minus bardziej podaje to jako ciekawostkę.

Obrazek

Co do slidowania, nie testowałem zbyt marny paralele w moim wykonaniu, zostawiam to amatorom ślizgania.

Mogę jedynie dodać, że jak na razie soul sidle jeszcze nie wchodzi na asfalcie, trochę na to za wcześnie i koła wymagają większego dotarcia.

Wyżej pisałem o nowych corach. Jak na razie zdają egzamin w 100 procentach. W ani jednym kole nie słychać jakichkolwiek niepokojących dźwięków.
Z doświadczenia wiem też, że jeżeli miałyby takie być to byłyby już teraz.

Nie mniej jednak test nadal trwa i na bieżąco będę dzielił się z wami moimi doświadczeniami na temat kółeczek Undercover Powerblading Team.

Na chwilę obecną mogę z pełną odpowiedzialnością polecić wam te koła jako alternatywę dla Hyperów, czy Matterów.

Obrazek
Koło o średnicy 80mm waży 98 gram, jak by ktoś pytał? ;)

Dziękuję marce Powerslide za udostępnienie kół do testów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 14 maja 2012, o 13:35 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 17 cze 2011, o 11:40
Posty: 134
Trochę bez sensu jest testować 86A. Jak znam życie i praktykę producentów to mieszanka jest identyczna jak w Zafiro a poprawiony w tych ostatnich core może skutkować tym, że koła te w praktyce będą sprawować się identycznie. Znacznie ciekawsze moim zdaniem są 88A - przerobiłem obydwie twardości i nie czuję znacznie zmniejszonej przyczepności na twardszych kołach.
Gdybym miał oceniać te koła to poza grafiką i kolorem są to koła idealne. Jeśli ktoś oczekuje przyczepności na poziomie HC lub Juice FSK F1 to się oczywiście zawiedzie - koła mają super mieszankę i są to najbardziej przyczepne koła o tej twardości na rynku ale cudów niestety nie ma. Jeśli ktoś potrafi sobie poradzić z driftami i uślizgami (lub je po prostu lubi jak ja) może cieszyć się najszybszymi i najmniej zużywającymi się kołami do FSK jakie są na rynku. Ich bezawaryjność na poziomie HC czyli lepsza od starych Juice czy Zafiro oraz Gyro Sonia/Sonic dopełnia obrazu kół praktycznie pozbawionych wad. Gdyby tylko kolorek miały jak Juice FSK...

_________________
www.potłuczeni.pl opolskie centrum informacji rolkowej.

Potłuczeni na Facebooku - zapraszam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 14 maja 2012, o 15:24 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 22:26
Posty: 93
jarekt napisał(a):
Trochę bez sensu jest testować 86A. Jak znam życie i praktykę producentów to mieszanka jest identyczna jak w Zafiro


Mała korekta, matter zafiro to w przybliżeniu 88A, F1 to 86A, a F2 84A. A sens jak najbardziej jest, bo nawet jeśli mieszanka jest ta sama, to z innym hubem, będzie się inaczej zachowywać.

_________________
Jesteś zainteresowany Slalomem na Rolkach? Zapraszam na miedzykubkami.pl - blog i forum o Freestyle Slalomie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 18 maja 2012, o 19:13 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 30 kwi 2012, o 20:53
Posty: 113
Mam Undercovery 80 88A
jako że jakimś zaawansowanym rolkarzem nie jestem, napisze opinię Wowy któremu dałem kółka żeby przetestował je i porównał z Hyperami 80 84a

Undercover - bardzo fajne do slidów - tzw. mydło. Jednak od razu odradził mi owe ślizganie się bo meega szybko się zetrą - na zawody ok ale do slidów - 2tygodnie i po kółkach. Są one miękkie dlatego polecał mi je na miasto a hypery do ślizgania się bo o wiele wytrzymalsze jest.

po 1-2h ślizgania - nie zbyt intensywnego już widać różnicę między kółkami (slizgalem sie tylko na 1strone)

Przy jeździe po mieście - moje odczucie - fajne - zwrotne - często bywa (np w Hyperach tak mam) muszę je lekko zetrzeć dopiero wtedy są extra zwrotne - te tego zabiegu nie potrzebowałky od razu przyjemnie się jezdzilo :)


wiec - na miasto ok
slide - nie
skoki - (nie testowalem, te 4=5 schodkow *80kg z ktorych zeskocze to wszystkie kolka by wytrzymaly :P)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 21 maja 2012, o 13:37 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Mały update.

Koła już odpowiednio dotarte, i po jazdach w Krakowie.

Na pewno trzeba na nich uważać przy szybkich i ostrych winklach bo ich twardość daje się odczuć, mimo tego żadnych gleb nie było, poza jedną podczas parallela.

Slidy rzeczywiście zaczęły wchodzić bardzo łatwo.

Soul slide czy parallele to żaden problem na nich.

Co do wytrzymałości corów nadal super, ani jedno koło nie trzeszczy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 4 lip 2012, o 20:14 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2011, o 19:59
Posty: 160
Dziś założone...
Obrazek
narazie 30 minut jeżdziłem...
wrażenia niebawem...


ps. pierwsze wrażenie: nie będą miały długiego żywota :)

_________________
RB Twister III, Seba 2/Low, Tecnica PS7, Tecnica Maraton Pro > w użyciu
PS Cell II, PS Metro, RB Solo Estilo > demontaż


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 4 lip 2012, o 20:21 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2152
Cóż za przedziwny setup... Seba Low, szyna Metro. Jeździsz w tym slalom czy freeride?

_________________
Fuck trendy, faulty complexity, get working, proven simplicity. Ride Rollerblade skates - Fusions or Twisters.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 4 lip 2012, o 21:01 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2011, o 19:59
Posty: 160
teraz to rolki traktuje jako środek transportu...
a z Seba 2/Low tak wyszło, kupiłem je dla szyny(231) która dałem do twisterów, a szyne twisterów to tecnic

_________________
RB Twister III, Seba 2/Low, Tecnica PS7, Tecnica Maraton Pro > w użyciu
PS Cell II, PS Metro, RB Solo Estilo > demontaż


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 4 lip 2012, o 23:08 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
hejka, ja obecnie mam drugi komplet tych kół, tym razem twardość 88A jestem ciekaw jak się będzie jeździć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 26 lip 2012, o 10:17 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 10 cze 2012, o 17:18
Posty: 5
No i jak te kółka się sprawdzają?

Do mieszanki freeride, slalom (więcej slalomu), nadadzą się? Czy lepiej hypery?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL