Teraz jest 27 kwi 2018, o 09:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2015, o 16:32 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 14 maja 2015, o 10:32
Posty: 13
Jeśli ktoś z was miał okazję jeździć trochę na kółkach o twardości 80a, a później zmieniał je na twardsze np. 85a, to prosiłbym by udzielił się w tym temacie mówiąc szczerze i wprost, czy było czuć jakąś różnicę i jaką oraz czy profil twardszych kółek był inny, np. lepszy do szybszej jazdy i ogółem, czy sama zmiana kółek sprawiła, że jeździliście nieco szybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 15 maja 2015, o 23:31 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 21:36
Posty: 220
Na kołach 81a i 83a jeździłem dość dawno, a na dodatek w mieszanych konfiguracjach z twardszymi kołami. Ciężko więc mówić o konkretnych odczuciach z jazdy. Natomiast obecnie jeżdżę na zmianę na 84a (Hyper Concrete), 88a (Powerslide FSK) i F1 (??a, Matter Juice FSK). Koła mają zbliżone rozmiary średnicy. Na podstawie swoich doświadczeń, mogę Cię zapewnić, że im twardsze koło, tym szybsza jazda. Oczywiście mówimy o kołach markowych, dobrej lub bardzo dobrej jakości.
Co do profilu, to "szybszy" jest profil eliptyczny. Natomiast sam ciekaw byłbym odczuć z jazdy na kołach np. 85a o profilu eliptycznym i 88a o profilu płaskim. Które z nich byłyby w odczuciu szybsze - twardsze i płaskie czy miększe i eliptyczne ?
Wybierając koła, nie sugeruj się tylko ich wpływem na szybkość jazdy. Niekiedy warto odpuścić trochę z szybkości na rzecz np. komfortu, a na dłuższą metę - zdrowia. Mam na myśli jazdę po nierównościach. Jeśli masz zamiar jeździć w zdecydowanej większości po gładkim asfalcie, to szukaj jak najtwardszych kół (oczywiście w kompromisie z przyczepnością ;-) ). Jeśli natomiast w większości jeździć będziesz po kostce, to z twardością nie przesadzaj. 85a, to wówczas max, moim zdaniem.


Ostatnio edytowano 16 maja 2015, o 06:40 przez janko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 16 maja 2015, o 00:29 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 14 maja 2015, o 10:32
Posty: 13
Dziękuję za odpowiedź.
A jaką kostkę masz na myśli? Ścieżki rowerowe mogą być zrobione z jakiejś kostki używanej na chodnikach (źle się jeździ nawet na 80a), jakiejś innej, ale ścięte ma boki, jeździ się nieco lepiej, ale nadal dość źle oraz z kostki nieścinanej, płaskiej, na tej jeździ się świetnie, jest niemal taka jak asfalt lub kafelki, płytki w domach.
Ja będę jeździł w przeważającej ilości na tych asfaltowych powierzchniach i kostkach, po których jeździ się podobnie jak po asfalcie, jeśli będę zmuszony jechać po typowym chodniku z kostką pościnaną i falowaną (wzorek taki) lub po chodniku z kostki z odstępami, które robią za szyny, to będą to odległości bardzo małe, 100-500 metrów max.

Ciekawi mnie czy nadal polecasz np. kółka Powerslide FSK (o tych mowa? -> http://bladeville.pl/p/kolka/powerslide ... 619?page=3 ) jeśli moja waga jest niska, czyli okolice 70 kg, w żadnym wypadku nie więcej. Trików, skoków, mocnych zakrętów nie zamierzam robić żadnych, chcę tylko jeździć dość szybko, będą w porządku na lekką wagę? One mają ten profil eliptyczny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 16 maja 2015, o 12:08 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2152
Oznaczenia twardości są niedokładne, ale można przyjąć 84A to takie minimum do fsk czy generalnie szybkiej jazdy po mieście, pod warunkiem że nie są to koła budżetowe. Jakość uretanu gra ogromną rolę. Różnice w odczuciu twardości między Hyper Concreta 84A a Powerslide FSK 88A (popularne czerwone) są dla mnie bardzo małe, mimo tego że w skali durometrycznej to różnica aż czterech punktów, choć oczywiście PS FSK szybciej się ścierają. UC PB Standard 88A są z kolei zauważalnie twardsze od Powerslide FSK 88A, ale nie tak twarde jak droższe koła UC PB Team 88A - te są już zauważalnie bardziej twarde od wszystkich trzech, oraz mniej przyczepne. Generalnie jak masz kasę, to warto iść w UC PB Team, świetna mieszanka uretanu, wolno się zużywa a koło jest szybkie.

Matter SuperJuice/Juice F1 umieściłbym gdzieś między Hyper Concrete a UC PB Team pod względem twardości, ale mimo że są twardsze od Hyper to mają lepszy grip. Jeżeli potrzebujesz ekstra przyczepności na zakrętach, to warto, te koła niewiarygodnie dobrze trzymają się podłoża i nadal są szybkie.

Na twardszym kole łatwiej jest się rozpędzić i utrzymać prędkość, profil eliptyczny też w tym pomaga. Te koła które podlinkowałeś mają profil eliptyczny, choć jak wszystkie tańsze koła, nieco asymetryczny. Sam jeszcze używam wersji 80mm. Mają świetny stosunek ceny do jakości i śmiem twierdzić, że lepszych kół w tej cenie nie najdziesz. Da się na nich szybko śmigać. Przy moich 82kg dają radę spokojnie.

Co do wrażeń po zmianei kół na twardsze/lepsze - moje pierwsze rolki fsk, PS Metro rocznik 2009, miały tragicznej jakości koła stockowe. Po zmianie na Hyper Concrete pierwsze wrażenie było "wow, zupełnie inne rolki".


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 16 maja 2015, o 12:15 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 22:36
Posty: 407
Przy mojej wadze 80kg czerwone FSK 88a są idealne, jest szybko i dają jeszcze trochę komfortu, ostatnio kupiłem Hyper Concrete 84a i komfort jest o niebo lepszy, jednak prędkość spadła, można by powiedzieć że nie chcą same jechać i trzeba cały czas machać. Ale ja ważę 80 + ciuchy, rolki woda w kieszeni i pewnie około 90kg się robi.

Miałem Powerslide Spinner 88a i było koszmarnie twardo (czerwone FSK 88a są dla mnie ok), teraz mam jeszcze Spinner`y 85a i są zdecydowanie twardsze niż Hypery. Więc tymi oznaczeniami się za bardzo nie sugeruj...

Kiedyś miewałem koła 80a jednak starczały na 2-3 dni jazdy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 17 maja 2015, o 07:47 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 21:36
Posty: 220
xanonim napisał(a):
A jaką kostkę masz na myśli? Ścieżki rowerowe mogą być zrobione z jakiejś kostki używanej na chodnikach (źle się jeździ nawet na 80a), jakiejś innej, ale ścięte ma boki, jeździ się nieco lepiej, ale nadal dość źle oraz z kostki nieścinanej, płaskiej, na tej jeździ się świetnie, jest niemal taka jak asfalt lub kafelki, płytki w domach.

Chodzi mi o każdą kostkę, która nie tworzy gładkiej nawierzchni. Czyli każda kostka ze sfazowanymi (ściętymi) krawędziami już będzie mocno odczuwalna na twardych kołach.

xanonim napisał(a):
Ja będę jeździł w przeważającej ilości na tych asfaltowych powierzchniach i kostkach, po których jeździ się podobnie jak po asfalcie, jeśli będę zmuszony jechać po typowym chodniku z kostką pościnaną i falowaną (wzorek taki) lub po chodniku z kostki z odstępami, które robią za szyny, to będą to odległości bardzo małe, 100-500 metrów max.

Te krótkie 500m odczujesz na twardych kołach jak solidne 0,5km ;-) Jeśli zamierzasz jeździć dzień w dzień i to szybko, to po tygodniu będzie bolało ;-)
Mam taką fajną asfaltową miejscówkę, do której muszę dojechać ok. 1km po kostce. Nachylenie zróżnicowane - raz pod górkę, raz z górki. Staram się jechać szybko na całym odcinku. Hyper Concrete dają największy komfort, natomiast na Matter Juice F1 to już jest katorga. Wagę mam zbliżoną do Twojej (ok. 73kg).

xanonim napisał(a):
Ciekawi mnie czy nadal polecasz np. kółka Powerslide FSK (o tych mowa? -> http://bladeville.pl/p/kolka/powerslide ... 619?page=3 ) jeśli moja waga jest niska, czyli okolice 70 kg, w żadnym wypadku nie więcej. Trików, skoków, mocnych zakrętów nie zamierzam robić żadnych, chcę tylko jeździć dość szybko, będą w porządku na lekką wagę? One mają ten profil eliptyczny?

PS FSK są godne polecenia. Tak, jak napisał Herbata: świetny stosunek ceny do jakości. O ich rzeczywistej twardości dyskutowaliśmy już na tym forum kilkakrotnie. Moim zdaniem są zdecydowanie twardsze, "głośniejsze" (np. na kostce) i mniej przyczepne od Hyper Concrete. Natomiast są miększe i ... mniej przyczepne od Matter Juice F1. Do Twoich zastosowań i przy Twojej wadze powinny się sprawdzić. Jeśli zamierzasz jeździć sesje typu 10km po gładkiej nawierzchni, a 0,5km po kostce, to bierz te koła w ciemno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL