Teraz jest 16 lis 2018, o 22:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2012, o 12:35 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Jak co roku, dostajemy ?nowe? odświeżone modele rolek różnych marek. Nie zawsze zmieniają się one od strony technicznej, częściej są to zmiany kosmetyczne, jak na przykład inna kolorystyka linera, shella czy też kółek.

Tym razem na tapecie mamy Powerslide Metro, całkiem niedawno temu, przy okazji prezentowania nowości na 2012 rok zamieściłem fotografię odświeżonego modelu PS Metro, z nową szyną, tym razem przybliżę wam bardziej ten model.

Obrazek

Jako że miałem dostęp do obu modeli Metro, z 2011 i 2012 roku to poniższy tekst jest małym porównaniem tego rocznego modelu Metro z zeszłorocznym.

Oba modele występują w identycznej kolorystyce, jeśli chodzi o sam but. W oczy rzuca się od razu inna szyna w nowym modelu, to zupełnie inny kształt i kolorystyka.

Tym razem szyna jest w kolorze czarnym, oznaczona symbolem ?Beta?

Nowe są tu także osie aluminiowe, mocujące koła. Gniazdo na klucz posiada specjalne rowki, tak by idealnie spasowało się z narzędziem, podczas odkręcania tego elementu.

Obrazek

W praktyce sprawdza się to bardzo dobrze, klucz oczywiście jest w zestawie, można nim także odkręcać tradycyjne śruby imbusowe.

Co do nowego modelu otrzymałem również informację, że klamry i linery zostały poprawione względem Metro 2011.

Obrazek
Obrazek

Szczerze przyznam, że nie byłem w stanie zauważyć tych różnic, być może to kwestia użycia nowych materiałów a nie samej konstrukcji, których gołym okiem nie sposób odróżnić.

Wspomnę jeszcze, że koła i łożyska pozostały te same.

Ze zmian jakie jeszcze dostrzegłem to inna twardość shock absorbera.

W modelu Metro 2011 była to dosyć sztywna i twarda guma.
W Rolce z 2012 roku element ten jest wykonany z dużo bardziej sprężystej i elastycznej gumy.


Wracając do nowej szyny.
Mocno ażurowa, mimo to sprawia wrażenie solidnej. Grube ścianki boczne, mostki wewnętrzne bardzo podobne do tych zastosowanych w szynie Kizer Arrow. Jej długość to 243mm, czyli nadal rolka ta pozostaje uniwersalnym narzędziem i możemy ją wykorzystać z powodzeniem do freeridu czy też slalomu. Oczywiście nadal jest to SSM, czyli pięta w tej konstrukcji jest lekko uniesiona względem przodu buta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Poprzednia szyna jest bardziej masywna, co znajduje swoje odzwierciedlenie podczas ważenia obu rolek.

Waga Metro 2011 to 1,830 kg, a nowszy model z bardziej ażurową szyną waży 1,742 kg. W sumie niewielka różnica ale jednak jest. (Obie ważone rolki były w rozmiarze 44)

Obrazek

Na koniec dorzucę ode mnie, że rolka na nodze daje wrażenie bardzo lekkiej, pomijając już ich rzeczywistą wagę.

Dziękuję marce Powerslide za użyczenie Rolek na potrzeby recenzji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 7 mar 2012, o 14:04 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2152
Alpha to bardzo dobra szyna, Beta to ta sama konstrukcja tylko z alu 6000 series a nie 7000. Myślę że Metro doczekały się w tym roku w końcu przyzwoitej szyny. Model nadal bardzo sztywny, ale miłe że shock-absorber jest miększy! (choć w sumie w moich Metro 09 i tak był dość miękki w porównaniu z fusionowym, ale to nie pomagało za bardzo). Mam nadzieję że Powerslide będą dalej rozwijać te rolki. Nie liczę na zmianę materiału z którego wykonany jest shell (choć byłoby to mile widziane do freeskate), miększy plastik upośledziłby ten "support" który sprawiał że mogłem jeździć z luźno zapiętym cuffem gdy jeszcze próbowałem slalomu. Zostały drobne rzeczy do poprawy. Bardziej przemyślana klamra 45 stopni, czyli typ z pompką, zamiast z wystającym receptorem od wewnątrz - wszystkie rolki konkurujące z Metro mają klamry których elementy nie odstają po wewnętrznej stronie! Jeżeli w nowym modelu wkładka w linerze (imo wygodnym) jest taka jak była w moich, to jeszcze to poprawić. I będą z Metro świetne rolki entry-level do ogólnego freeskate z naciskiem na slalom, czy do slalomu dla osób które nie mają pieniędzy na droższe modele*, już są bardzo dobre w tej kategorii.


*W sensie S4, High etc. Patrząc na model 2012, już w sumie nie widzę zbyt wielkiego sensu dopłacania do droższych skorup - FR, Twister, NRK - jeżeli ktoś chce jeździć głównie na kubkach.

_________________
Fuck trendy, faulty complexity, get working, proven simplicity. Ride Rollerblade skates - Fusions or Twisters.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 8 mar 2012, o 13:08 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 17 cze 2011, o 11:40
Posty: 134
Zmiana szyny to zdecydownie zmiana in plus ponieważ szyny w starych metro były bardzo awaryjne. Oby to nie pociągnęło za sobą większych kosztów. Z drugiej strony wystarczyło dać ośki takie jak w Cellach czyli obustronne a nie wkręcane bezpośrednio w miękkie aluminium i problem z awaryjnością zostałby rozwiązany. Co do samych osiek to nie komentuje - nie mam bladego pojęcia skąd to kretyńskie zagranie z niestandardowymi kluczami. Zamiast zwykłych kluczy imbusowych trzeba było kupować bynajmniej niepopularne w tych rozmiarach klucze torx. W połączeniu z tandetnym oryginalnym kluczem był to całkiem spory kłopot (nadal jest bo o ile imbusa zawsze ktoś z ekipy przy sobia ma to już torxa trzeba wozić zawsze i wszędzie we własnym zakresie).
Jak dobrze widzę to w '12 mamy do czynienia z jeszcze dziwniejszym kluczem - tego cuda z pewnością kupić normalnie się nie da. Dobra strona jest taka, że teraz jest już oczywiste, że ośki od razu po zakupie są do wymiany na normalne. Ze starymi ludzie jeździli mimo problemów.

_________________
www.potłuczeni.pl opolskie centrum informacji rolkowej.

Potłuczeni na Facebooku - zapraszam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 8 mar 2012, o 13:21 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 2 cze 2011, o 16:51
Posty: 660
Kwestia gustu

Osobiście oddałbym wiele za posiadanie w rolkach agresywnych śrub jedno stronnych na klucz torx a nie na imbusa. Mam dość okrągłych śrub i zamoty. Dobra ośka z torxem i głębkoim otworem nie ma prawa się objechać na okrągło co jest zdecydowanym plusem.

_________________
Rolki Rollerblade
Rolki Seba
Rolki K2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 8 mar 2012, o 15:00 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2011, o 22:26
Posty: 93
Fakt pierwsze klucze torx dodawane przez powerslide się psuły, ale w zeszłym roku żadnego nie przękręciłem choć śruby mam zawsze zapieczone, po odkręceniu pojawia się dymek i strasznie śmierdzi :P (Nie pamiętam też kiedy ostatnio śrubę przekręciłem). Ja tam b. lubię torx'a.

jarekt napisał(a):
Jak dobrze widzę to w '12 mamy do czynienia z jeszcze dziwniejszym kluczem


To wciąż torx

jarekt napisał(a):
Oby to nie pociągnęło za sobą większych kosztów


Metro potaniały z 699 na 669 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 8 mar 2012, o 16:17 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Dymek z odkręconej śruby i charakterystyczny zapach, to jest to ! ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 9 mar 2012, o 09:58 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 2 cze 2011, o 16:51
Posty: 660
Siwy napisał(a):
Dymek z odkręconej śruby i charakterystyczny zapach, to jest to ! ;)


To taki test dla szyny, śrub i kółek jak przejazd z Berlina do Polski kupiony w NIemczech autem :)

_________________
Rolki Rollerblade
Rolki Seba
Rolki K2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 9 mar 2012, o 10:53 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2152
Ten dymek oznacza że na gwincie zbiera się pył... dochodzi do nagłej pirolizy jego cząsteczek na skutek tarcia. To nic dobrego - bo oznacza że oś była bliska zapieczenia się "na amen". Zawsze czyśćcie dokładnie osie, z naciskiem na gwinty, oraz gwinty w szynie!!! Pod żadnym pozorem nie wkręcać brudnych!

(to nie jest info dla powyższych rozmówców, którzy pewnie o tym wiedzą - tylko dla nowych, którzy zaglądną do tego tematu)

_________________
Fuck trendy, faulty complexity, get working, proven simplicity. Ride Rollerblade skates - Fusions or Twisters.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 9 mar 2012, o 11:00 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 2 cze 2011, o 16:51
Posty: 660
Kamil Ciura napisał(a):
Ten dymek oznacza że na gwincie zbiera się pył... dochodzi do nagłej pirolizy jego cząsteczek na skutek tarcia. To nic dobrego - bo oznacza że oś była bliska zapieczenia się "na amen". Zawsze czyśćcie dokładnie osie, z naciskiem na gwinty, oraz gwinty w szynie!!! Pod żadnym pozorem nie wkręcać brudnych!

(to nie jest info dla powyższych rozmówców, którzy pewnie o tym wiedzą - tylko dla nowych, którzy zaglądną do tego tematu)


Info dobre dla wszystkich, ale Kamil... Chcesz nam zabrać ten piękny moment odkręcania zapieczonych śrub? :P

_________________
Rolki Rollerblade
Rolki Seba
Rolki K2


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 12 mar 2012, o 09:17 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 17 cze 2011, o 11:40
Posty: 134
Panowie kluczem nie jest torx czy imbus ale głębokość otworu i jakość ośki. Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś udało się przekręcić klucz w Sebach (choć to pewnie możliwe). Problem z torxami jest taki, że uzywa się ich w elektronice a nie w przemyśle i o ile imbus taki jak w ośkach to dokładnie ten sam imbus który spotykamy np. w konfirmatach (śruby do płyty meblowej) o tyle tego cholernego torxa w tak duzym rozmiarze cholernie cieżko kupić (a nawet jak się uda znaleźć to wobec braku wyboru kupuje się pierwsze lepsze chińskie gówno). Nie ważne jak stare są rolki i jak bardzo zapieczone ośki - przy imbusie zakładam tytanowego bita do zakrętarki i nie ma opcji, żeby nie poszło. Przy torxie mogę co najwyżej odesłać znajomych do zakładu ślusarskiego...

_________________
www.potłuczeni.pl opolskie centrum informacji rolkowej.

Potłuczeni na Facebooku - zapraszam
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL