Teraz jest 14 lis 2018, o 00:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lut 2012, o 22:49 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 3 mar 2011, o 16:52
Posty: 18
Witam
W tym temacie zamieszczę krótki, subiektywny opis rolek Fila Nrk, poddanych pewnym kosmetycznym udoskonaleniom. Tekst ciężko nazwać pełnoprawną recenzją, lecz może pomóc osobom zastanawiającym się nad kupnem tego modelu.

Seria NRK to pierwsza od dawna (jeśli nie pierwsza w historii) seria rolek FSK produkowana przez firmę Fila, kojarzoną z ubraniem sportowym oraz wszelakiej maści innymi sprzętami do rekreacji. Firma nie jest całkiem zielona w rolkach, moją doświadczenie w rolkach fitensowych, jakiś tam wkład w rozwój dyscypliny mieli. Nie jestem w stanie napisać więcej o ich historii, gdyż niestety nie pozwala mi na to moja ograniczona wiedza.

W skład serii wchodzą 4 modele: standardowy (nazywany Black, ten będę opisywać), Road (wykorzystujący w shellu włókno bazaltowe, najdroższy model), oraz 2 odmiany BX (najtańsze, sprzedawane normalne oraz w srebrnej, decathlonowej wersji). Cała rolka została zaprojektowana w oparciu na boot Seba FR, lecz Fila wprowadziło kilka swoich własnych rozwiązań.


Shell
Jak pisałem, jest bliźniaczo podobny do FRów z ubiegłych lat. Dosyć lekki, dobrze przylega do stopy, całkiem sztywny. Problem się niestety pojawia w momencie wiązania rolki. W fabrycznym modelu, w rozmiarze 42 (nie wiem jak wygląda sprawa w innych), po rozbiciu się linera zaczyna się on delikatnie ruszać w skorupie. Dodatkowym problemem jest to, że bardzo ciężko dobrze zasznurować rolkę ? plastik jest w tym miejscu dosyć gróby, sznurowadła są przeciągnięte przez haczyki a odległość między otworami nie jest tak duża jak w tegorocznych FR. Dodatkowo oryginalna klamra 45 stopni to delikatny badziew, fetysz techniczny rozwiązania ?pompki?. Fila nie popisało się w tym punkcie, jedna z klamr szybko pękła (i to nie przy upadku na nią, lecz podczas zakładania rolki). Nie czekałem aż druga również trachnie, obie wymieniłem na sebowe, niestety również model z pompką. Warto załważyć, że pasek od seby jest krótszy, może wystąpić problem z zapinaniem go bo zwyczajnie nie sięga. Chociaż nowa klamra sprawuje się lepiej, jestem przeciwnikiem tej technologii ? mam dużo większe zaufanie do prostych, wytrzymałych klamr, pozbawionych cienkich plastikowych elementów. A propos skorupy warto dodać, że posiada całkiem pokaźny slider. Poza tym, otwory na szynę posiadają regulację jedynie na boki, a szyna pierwotnie jest delikatnie, ale odczuwalnie przesunięta do tyłu (co mój znajomy przy próbnej przejażdżce tyłem całkiem boleśnie odczuł) ? jest to spowodowane bardzo niskim profilem szyny, inaczej koła mogłyby trzeć o spód buta. Jeden z shock absorberów znajduje się w wgłębieniu pod piętą, jest dosyć gruby i twardy.

Cuff
Całkiem przemyślana część rolki. Posiada mimośrody przy śrubach mocujących, pozwalające przesuwać cuff góra ? dół oraz na boki. Z boku cholewki wycięte są ażurowe wzorki, jedynie jako walor estetyczny. Na skrzydełkach (część cuffa od przodu, podpierające klamrę) są delikatne żłobienia, oddalone od siebie o ok. 1cm i oznaczone nożyczkami. Osoby które tak jak ja mocno zaciskają górną klamrę jest to fajny bajer, ucinając kilka cm plastiku ułatwiamy sobie zakładanie rolek ? gdy plastik przestaje na siebie zachodzić, łatwiej zapiąć cuff tak, by dobrze trzymał nogę. Klamra jest prosta, posiada sprężynkę dociągającą ją do buta. Dobra, prosta klamra, lecz przy ostrym katowaniu szybko zaczyna się rozklepywać ? część cuffa mająca chronić klamrę jest całkiem nędzny i bardzo szybko się ściera.

Liner
Wygodny, lekki, bardzo przewiewny. Wiązany u góry, posiada elastyczny fragment materiału utrzymujący język na miejscu. Jakość wykonania nie jest niestety tak wysoka, liner po 1 sezonie i 1 praniu ma na sobie oznaki użytkowania ? przetarte miejsca, zabrudzenia które się nie odeprały, oczka od sznurówek są prawie całkiem zniszczone. Do pięty przytwierdzony za pomocą rzepu jest kolejny shock absorber, twardy, o grubości niecałego centymetra.

Szyna
Jak już pisałem, o bardzo niskim profilu, przez co niestety nie podchodzi do wszystkich butów w SSM. Ciężko coś konkretnego powiedzieć po 1 sezonie, ale wydaje się dosyć wytrzymała (zarówno na przeciążenia jak i na ścieranie przy stallach czy prostych grindach), na tyle sztywna że można na niej jeździć slalom. Dużą wadą są jednostronne śruby o płytkich otworach na imbus.

Koła
Pierwotnie Hyper Concrete LE ? czarno złote, badziewne, w 4 na 8 kół hub odkleił się od core`a, później kilka innych kompletów, z bananem i bez, obecnie niemal nowe 8x HC 80mm czerwone (flat), zdobyte za uprzejmością Bladeville.

Łożyska
Cóż? Kręcą się.


Mój wkład
W moich rolencjach poprawiłem kilka szczegółów, co również polecam ludziom świeżo po kupieniu takichż rolek bądź wszystkim inny posiadaczom, którzy jeszcze tego nie zrobili.
- Liner i shell są osobno wiązane, co wyraźnie ułatwia mocne zaciskanie buta;
- klamra 45 stopni wymieniona na inną (sebową), czuję jednak że ten element będę jeszcze wymieniał
- pod linerem wsadziłem podkładkę z Monowrapu Sifiki, minimalnie podwyższyłem środek ciężkości ale poprawiłem tłumienie oraz docisk stopy od góry
- śruby jednostronne wymienione na sebowe, o maksymalnie głębokich otworach
- przycięte skrzydełka w cuffach
- nowe łożyska, nieznanej mi niestety marki

Po tych zmianach wyraźnie poprawiło się trzymanie stopy. Jeśli jednak okaże się to w przyszłości niewystarczające, być może kiedyś nadpiłuję shell na ?dziobie? dla łatwiejszego doginania skorupy, wymienię haczyki od sznurówek na zwykłe, płaskie otwory, może wymienię liner. Ostatnio jestem podjarany na nowy twór marki Trust, zobaczymy jak będę stał z kasą w sezonie (oraz czy taka zmiana będzie konieczna). Dodatkowo zastanawiałem się nad setupem aggro Seby (plate + nakładka na szynę), ale jest to chyba jednak sprzęt mi niepotrzebny, no i za drogi jak na możliwości które oferuje. Fajną alternatywą byłoby dorwanie takiego plate`a i przycięcie go, tak by dolna krawędź boota była prosta, ale plate nie przeszkadzał w jeździe i nie był taki ciężki ? taki bajer mógłby się sprawdzić w stallach (które osobiście wolę od grindów, są bardziej freeride niż pałablejding)


Obrazek
Wnętrze skorupy z wkładką Sifiki

Obrazek
Linery

Obrazek
Profil

Obrazek
Rolki w pełnej krasie


Za wszystkie niedopatrzenia, błędy, dezinformacje czy bałagan na zdjęciach serdecznie przepraszam ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 lut 2012, o 09:05 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
?wietna robota!
Wreszcie NRK doczekały się swojej recenzji :)


Co do klamer z pompką to ich zaletą jest bardzo łatwe zapinanie, i ja lubię ten patent w moich RB, chociaż zwykła klamra w tym miejscu też była ok (Saolomon FSK)

Widziałem u jednego z naszych forumowiczów że zainstalował w Filach osłonki klamer z Rollerbladów które dobrze pełnia swoją funkcję, nawet w rolkach innej marki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 lut 2012, o 09:20 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 3 mar 2011, o 16:52
Posty: 18
Też się zastanawiałem nad jakimiś osłonkami, lecz lenistwo i niechęć do wiercenia w skorupie wygrały.

Miałem na nogach Fusion x5, z taką właśnie pompką i był to zupełnie inny poziom wykonania - prostsza konstrukcja, duże i chyba metalowe elementy. Można było dobrze dociągnąć i się nie martwić o żywotność klamry. Te filowskie to bardziej bajer do fintesów, kiedy nie trzeba ich mocno zaciskać to faktycznie chodzą bardzo ładnie.

Z wymianą tej klamry jest jeszcze ten problem, że boot dostosowany jest właśnie do tego modelu - nawet tej samej konstrukcji ale innej marki nie pasuje tak dobrze. Na razie zostawiam ten element, bo mam jeszcze sporo awaryjnych zapasowych części


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 27 lut 2012, o 00:46 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 22 wrz 2011, o 21:36
Posty: 220
H00R napisał(a):
Na skrzydełkach (część cuffa od przodu, podpierające klamrę) są delikatne żłobienia, oddalone od siebie o ok. 1cm i oznaczone nożyczkami. Osoby które tak jak ja mocno zaciskają górną klamrę jest to fajny bajer, ucinając kilka cm plastiku ułatwiamy sobie zakładanie rolek (...)


Dopiero teraz przyglądnąłem się uważniej i zauważyłem na cuffie w NRK BX takie same oznaczenia, z tym, że są to raczej wypustki niż zagłębienia. Rowki łatwiej byłoby potraktować nożycami, ale i tak jest nieźle - kształt jest wytyczony. Nic tylko ciąć :D


H00R napisał(a):
(...) oryginalna klamra 45 stopni to delikatny badziew (...)


Zgadzam się, z tym że najgorszym z elementów klamry wydaje mi się ząbkowany pasek. Próba mocniejszego dociągnięcia klamry skutkuje najczęściej zerwaniem fragmentu ząbka :(


H00R napisał(a):
Też się zastanawiałem nad jakimiś osłonkami, lecz lenistwo i niechęć do wiercenia w skorupie wygrały.


Roboty jest rzeczywiście sporo. Więcej informacji umieściłem w tym wątku: showthread.php?tid=720


H00R napisał(a):
(...) może wymienię liner. Ostatnio jestem podjarany na nowy twór marki Trust, zobaczymy jak będę stał z kasą w sezonie (oraz czy taka zmiana będzie konieczna).


Koniecznie daj znać czy Trust spasował do skorupy NRK. Wprawdzie to droga opcja, ale może trafi się jakaś okazja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 27 lut 2012, o 08:26 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 3 mar 2011, o 16:52
Posty: 18
Ogólnie jestem na prawdę zadowolony z rolków, mają duży potencjał i przy odrobinie ogarnięcia twórców w przyszłych latach można by zniwelować te drobne usterki.

Na razie nic nie kombinuję z osłonkami, bo nie wiem jeszcze czy się nie skuszę na inny model klamer. Proste klamry jak od Valo czy starszych Carbonów mogłyby się nieźle sprawować, może sprawdziłby się klamro-rzep od Solo Estilo Rob G. Naprawdę kusząca wydaje się klamra 45 stopni z Carbonów PB, z wbudowaną osłonką itd. Nie jestem tylko pewien jak by ten wynalazek współpracował ze skorupą, twardą shell to nie to samo co szczątkowy carbon powleczony skinem..

Co do linera, kilka spraw musi się ziścić: Trust musi pojawić się w Polsce; muszę mieć na niego kasę; obecny liner musi mnie wkurzyć, chociaż mam nadzieję że w tym sezonie będzie już lepiej dopasowany do stopy i będzie chętniej współgrał z resztą rolki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL