Teraz jest 24 wrz 2018, o 05:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lut 2012, o 19:55 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
USD Carbon 3 PB

Poniższy tekst i zdjęcia powstały dzięki uprzejmości Powerslide Polska, dziękuję za udostępnienie sprzętu do recenzji.

Na początek trochę historii.
Protoplastą opisywanego tutaj modelu jest rolka Deshi Carbon. W późniejszym czasie zaczęła ją produkować marka Powerslide pod szyldem USD Carbon. Przez te wszystkie sezony obecności w model USD Carbon wprowadzono istotne zmiany mające wpływ na jeszcze lepsze wrażenia z jazdy w tych rolkach. Ostatnią, bardzo istotną zmianą było zastosowanie demontowanego cuffa (cholewki), który zniwelował problemy z nadmierną elastycznością w okolicach kostki, i powyżej.

Opisywany tu model Carbon 3 PB który różni się w paru detalach od dotychczasowych modeli Carbon, przeznaczonych do jazdy aggressive.


1. BUT

Konstrukcja

W przypadku USD Carbon mamy do czynienia z mniej popularną konstrukcją. Rolka ta nie posiada jak większość tradycyjnych modeli plastikowej skorupy.
Jej szkielet wykonany jest z włókna szklanego i karbonu, pokrytego miękkim skinem, na który składają się skóra i syntetyczne materiały.

Obrazek

Zastosowanie takich materiałów zdecydowanie obniża wagę całego buta, czyniąc tą rolkę jedną z najlżejszych, obecnie produkowanych na rynku.
W rozmiarze 44, waga jednego buta z plejtem i śrubami UFS wynosi 1209 gram.

Obrazek

Poniżej fotografia całego setupu gotowego do jazdy czyli USD Carbon 3 PB, szyna Kizer Arrow, koła Master FSK 4x80mm

Obrazek


Wnętrze (liner)

W Carbon PB nie znajdziemy tradycyjnego linera, został on zintegrowany z całością konstrukcji dzięki temu uzyskano w nich tak niską masę.
Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest lepsze ?czucie? rolki, kontrola nad nią i dopasowanie.

Wnętrze jest nieco inne niż w tradycyjnych grubych linerach, do których ja jestem przyzwyczajony.
Idąc od najwyższego punktu:
Gąbka znajdująca się w mankiecie jest dość gruba i sprężysta, ale także dość twarda.
Okolice piety są odpowiednio wyprofilowane, z zagłębieniem, pogrubione powyżej. Stopa pewnie ?siedzi? na swoim miejscu nie wysuwając się swobodnie.
Na myśl przychodzi mi tu liner z rolki Salomon ST, o równie mocno wyprofilowanym wnętrzu.
Poniżej, w okolicach kostki warstwa jest nieco cieńsza, aż do okolic palców i wzdłuż stopy, gdzie warstwa gąbki jest minimalna.

Warto wspomnieć, że wnętrze wykonane jest z trzech różnych materiałów:
? Górna część z gładkiego materiału, ułatwiającego wkładanie stopy.
? Pośrednia, w okolicy kostek i pięty z dziurkowanego, lepiej odprowadzającego ciepło.
? Okolica wzdłuż palców wykonana jest z gładkiego, aksamitnego materiału.

Język wykonany z miękkiej pianki, dość sztywnej, profilowanej, z profilowanymi wgłębieniami na zewnątrz.

Obrazek

Samo wykończenie wnętrza jest bardzo dokładne.
Wszystkie szwy są równe, nie znajdziecie tam odstających nitek.
Powierzchnia wewnątrz jest gładka i w żadnym miejscu nie powoduje dyskomfortu stopy.

Powłoka/skin

Wierzchnia warstwa została wykonana z miękkich materiałów.
Okolice pięty i czubka buta, w tym modelu koloru czarnego, wykonane są ze skóry.
Pozostałe elementy, koloru białego, wykonane są z syntetycznego materiału.
Natomiast na pięcie prezentuje się fragment odsłoniętego karbonu, to, za co płacimy. ;boss;

Obrazek

Nie zabrakło tu też solidnego paska, ułatwiającego transport rolek.

Co do wykończenia skina, również jest to zrobione estetycznie, bez żadnych odstających elementów, czy też sterczących nitek.
Poza tym sporo wzmacniających szwów, podwójne szycia, potrójny szef na czubku buta.

Obrazek


Wkładka/absorber

W tym modelu zrezygnowano z tradycyjnego, oddzielnego absorbera. Zastąpiono go wkładką, która na pięcie ma grubość 2cm (w najcieńszym punkcie ma około 5mm grubości). Ponadto w tylnej części jest dodatkowo wzmocniona.

Obrazek

2. ZAPIĘCIA


Carbon PB różni się od pozostałych tym, że został wyposażony w dodatkową klamrę zamocowaną pod kątem 45 stopni.
Wykonana jest z aluminium i plastiku, i wyposażona w zintegrowaną osłonkę, mającą na celu chronić przed ewentualnymi uszkodzeniami podczas upadków.

Obrazek

Samo zapięcie jest na tzw. pompkę, zapięcie tej klamry polega na odchylaniu aluminiowego elementu na zewnątrz, jak to ma miejsce w Xsjado lub RB Fusion.
Aby odpiąć ta klamrę wystarczy wcisnąć plastikowy element.

Obrazek

Całość jest całkowicie demontowalna i tworzą ją trzy główne elementy: dwa paski i mechanizm zapadkowy, wiec nie będzie problemów z ewentualną wymianą uszkodzonego elementu na nową cześć.

Obrazek

Do mocnego zapięcia wąskiej stopy wystarczą cztery ?kliknięcia?.
Samo zapinanie jest bezproblemowe, klamra nie zwalnia się samoczynnie podczas jazdy.

Górna klamra jest taka sama jak używana w modelu do jazdy agresywnej. Wykonana z aluminium, ze sprężyną powodująca przyleganie do cuffa. Całe zapięcie można zdemontować poprzez odkręcenie trzech śrub.
Oczywiście tradycyjnie Carbon PB wyposażone są w sznurowadła.


3. CUFF

Cuff jest taki sam jak w modelu aggressive. Są tu wypustki chroniące klamrę, receptorek i śruby.
We wcześniejszych modelach brakowało tego elementu, w obecnych Karbonach element ten zapewnia optymalne gięcie i wsparcie górnej części rolki. Bez problemu można go też zdemontować, odkręcając dwie imbusowe śruby znajdujące się po bokach.

Obrazek

4. PLATE

Plejt jest nieodzownym elementem tej rolki, bez niego rolka nie mogła by być użytkowana. Mocuje się go do buta za pomocą dwóch śrub UFS, wraz z szyną. W rozmiarze 44, jego szerokość wynosi 11-12cm równocześnie spełniając standardy jeśli chodzi o efektywność podczas grindowania.
Plejt jest tak skonstruowany, że dodatkowo pełni funkcję ochronną dla buta, wystając na pewną odległość wokół niego.

Obrazek


5. WRAŻENIA PO ZAŁOŻENIU NA NOGI

Ergonomia

Tworzący tę rolkę materiał odznacza się bardzo dużą sztywnością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Wiąże się to również z jej użytkowaniem.

Założenie tej rolki wymaga dokładnego jej rozsznurowania.
Sztywna konstrukcja buta jest tu tylko do pewnej wysokości, tworząc jak by otwartą skorupę,
Takie rozwiązanie znamy np. z rolek Remzy OS z tzw. Open Shellem.

Dzięki takiemu rozwiązaniu otrzymujemy sztywny but, i bardzo dobre dopasowanie do stopy.
Ma to swoje plusy jeśli chodzi o dopasowanie do stopy, lepsze ?czucie? rolki na nodze, co przekłada się na lepszą reakcję podczas jazdy i wykonywania trików.

Sznurowadła również pełnią tutaj swoją funkcję, ponieważ górny fragment buta jest całkowicie miękki, i nie ma w nim sztywnej skorupy.

Dopełnieniem tego rozwiązania jest klamra pod kątem 45 stopni umożliwiająca szybkie i dokładne zapięcie stopy w tej rolce.
Nie występuje tutaj zjawisko unoszenia się pięty podczas jazdy.
Dodatkowo noga otrzymuje wsparcie dzięki dobrze wyprofilowanemu mankietowi wewnątrz buta.

Wygoda

Tego nie mogę obiektywnie ocenić ze względu na zbyt krótkie użytkowanie rolek (kilka godzin na nogach), pozostawiam to potencjalnym nabywcom.

Mogę się jedynie podzielić tym co zaobserwowałem w tym krótkim czasie.
Nie odczułem żadnego dyskomfortu, jeśli chodzi o stopę, nic nie gniotło, mimo cienkiej warstwy gąbki oddzielającej stopę od sztywnego karbonu. Całkiem pozytywne odczucie jeśli chodzi o nowy, nie uformowany pod konkretną stopę liner. Rolka była dobrana idealnie jeśli chodzi o rozmiar.

Wkładka, bardzo miękka i wygodna, jak na stockowe wyposażenie.
Absorber na piecie sprawiał wrażenie bardzo miękkiego, w porównaniu z absorberami z RB Fusion, do których jestem przyzwyczajony.

Klamra 45 stopni nie gniotła stopy mimo dosyć mocnego zapięcia.
Język jest tu miękki, gruby i wyprofilowany do kształtu stopy.

Jedynym odczuwalnym minusem było gniecenie w górnej części nogi, w miejscu gdzie pianka w bucie jest najgrubsza, ale też dość sztywna.

Sama rolka, pomijając jej niska wagę sprawiała po założeniu na nogę wrażenie jeszcze lżejszej, prawie nie odczuwalnej, mimo skręconego setupu składającego się z czterech kół 80mm i aluminiowej szyny.

Podobne wrażenie towarzyszy przy użytkowaniu rolek Xsjado czy K2.
Mimo założonego setupu składającego się z czterech kół 80mm i aluminiowej szyny

Jeśli chodzi o mnie i osobiste, subiektywne zdanie to zabrakło mi w tym konkretnym modelu wzmocnień buta, jak na przykład slidery, po bokach buta, które znacznie wydłużyłyby jej żywotność.

Sama rolka w oryginalnym setupie z szynami Kizer Arrow prezentuje się bardzo dobrze.

Bez wątpienia jest to flagowy model do PowerBladingu.

Poniżej jeszcze kilka fotek z innych ujęć.

Obrazek


Obrazek
Widok spodu buta po zdemontowaniu plejta.

Obrazek
Idealna para.

Obrazek
Fish.

Obrazek


Wszystkie fotografie w tym poście są mojego autorstwa, publikowanie, powielanie ich bez mojej zgody jest zabronione. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 24 lut 2012, o 20:12 
Offline
Dużo pisze

Dołączył(a): 24 sie 2011, o 09:16
Posty: 435
Zdecydowanie wybrałbym ten but niż zwykłe Carbony. Siwy, klamra 45stopni pasuje do RB??


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 24 lut 2012, o 20:19 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Spokojnie klamra podejdzie do RB.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 24 lut 2012, o 22:17 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 15 sie 2011, o 12:53
Posty: 128
Kurcze bardzo fajna rolka. Coraz bardziej kuszą mnie właśnie "miękkie" rolki.

Siwy jak myślisz czy Carbony będą trwałe porównywalnie do jakiś skorup? W softboot'cie fajnie mi się jeździło ale kurcze jakbym za samego buta musiał dać ponad tysiaka a on po sezonie by się rozleciał to kiepski interes. Jutro chciałbym zobaczyć Carbony II myślicie, że do freejazdy to może być dobry but?

P.S. Siwy bardzo fajna recenzja. Przejrzyście i dużo przydatnych informacji. Przynajmniej mnie nakręciłeś na zainteresowanie się tą rolką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 24 lut 2012, o 22:57 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
ja mam c2 kelso, dają radę, w sumie do FSK to ich nie zajedziesz. w aggro na sezon starczają, więc do fsk będą prawie niezniszczalne, jedynie wizualnie mogą się troche psuć.

_________________
NPBKKNJ


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 24 lut 2012, o 23:23 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 cze 2011, o 20:16
Posty: 444
nie miałem nigdy, ale scooby dobrze gada. skina może potyrasz, plejta poobcierasz ale konstrukcji rolki przy jeździe fsk nie powinno się dziać nic a nic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 lut 2012, o 00:12 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 15 sie 2011, o 12:53
Posty: 128
bulkaa napisał(a):
nie miałem nigdy, ale scooby dobrze gada. skina może potyrasz, plejta poobcierasz ale konstrukcji rolki przy jeździe fsk nie powinno się dziać nic a nic.


No to fajnie. Na wyglądzie jakoś szczególnie mi nie zależy, grunt aby konstrukcja była mocna. Jutro będę w Kato to podjadę do BV zobaczę jak leżą na nodze, bo C2 mają w mojej rozmiarówce. Teraz wolę przymierzyć przed kupnem, żeby się nie rozczarować.
Jak będą spoko to sprzedaję FR'y.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 lut 2012, o 01:28 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2152
Panowie nie wzięli pod uwagę, że rolki bezlinerowe mają krótki żywot, przez rodzaj konstrukcji i cienką wyściółkę. Takie Hardcore Evo "żyją" naciągane dwa sezony częstej jazdy, a np. w starszych Igor wyściółka niszczyła się w sezon. Więc, tak czy inaczej, to inwestycja na ok. dwa sezony częstej jazdy, nie oszukujmy się. Carbony do FSK warto brać jeżeli naprawdę super leżą, lepiej niż inne rolki, lub jeżeli faktycznie masz spora zajawkę na powerblading. Maniacy niskiej wagi nic tu nie zyskują, bo przez wymóg zakładania plate, rolki będą ważyć podobnie co Fusion, czy rolki z mocowaniem szyny ssm.

_________________
Fuck trendy, faulty complexity, get working, proven simplicity. Ride Rollerblade skates - Fusions or Twisters.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 lut 2012, o 08:48 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4586
Co do wytrzymałości wnętrza buta to trzeba pogadać z osobami które mają takie rolki ponad jeden sezon.

Gdy but jest dobrze zapinany,nie ma luzów to pięt nie poprzecierasz w żadnej rolce, czy bucie do chodzenia, istotne jest jak ktoś traktuje swój sprzęt.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 lut 2012, o 12:56 
Offline
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 11:59
Posty: 2152
Siwy, tak, ale nie chodzi o przecieranie pięt - w końcu szwy puszczają, pianka się kompresuje do tego stopnia, że rolki robią się niewygodne, robią się małe rozdarcia, z których robią się większe itd.

P.S. Klej też nie trzyma wiecznie i obszycie skinem też może odłazić po jakimś czasie.

_________________
Fuck trendy, faulty complexity, get working, proven simplicity. Ride Rollerblade skates - Fusions or Twisters.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL