Teraz jest 17 gru 2017, o 10:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2013, o 21:08 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 14:23
Posty: 36
Dzięki uprzejmości firmy Spokey testowaliśmy dla was rolkę Skylar tegoż producenta.
Testy nieco się opóźniały z różnych powodów, jednak wreszcie mamy dla was garść informacji na jej temat.
Za kwotę około 280 zł otrzymujemy średniej klasy rolkę opisywaną przez producenta jako rekreacyjna lub slalomowa.
My testowaliśmy ją pod kątem freeride'u , zapraszam do lektury!

Obrazek

Liner:
W górnych partiach przeszyty skóropodobnym materiałem, co pozwala wydłużyć żywotność linera, zapobiegając szybkim przetarciom od cuffa (stosowane też w rolkach z górnej półki od znanych i cenionych producentów).
Rolę absorbera w tym przypadku spełnia dość uboga wkładka - można śmiało powiedzieć, że nie ma go wcale.
Dodatkowa wkładka umieszczona pod linerem zapobiega jego przetarciom od śrub mocujących szynę. Szczerze powiedziawszy, lepszym pomysłem byłoby tę wkładkę umocować na stałe do spodu linera, aczkolwiek jest to drobny szczegół, nie wpływający zupełnie na komfort jazdy.
Język linera wpuszczony w jego środek ma dość twarde przeszycia, które mogą uciskać w kostkę, nie jest to jednak temat nie do przeskoczenia - wystarczy, że wyciągniemy język na zewnątrz i po problemie.
Producent pamiętał też o uchwytach, które pozwalają na transport rolki w ręku.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Cuff:
Czterostopniowa prosta regulacja cuffa za pomocą śruby i kompozytowego elementu pozwala na ustawienie go w najwygodniejszej dla nas pozycji. I tutaj duży plus za mocowanie tego elementu do boota - jest śruba! Cuff ma mierną osłonę na klamrę i mocowanie paska po drugiej stronie w postaci lekkiego wgłębienia. Dodatkowe wycięcia w cuffie wspomagają wentylację oraz zmniejszają wagę całkowitą rolki. Element posiada też wycięcie na pasek klamry. Dzięki temu poprawia się komfort i bezpieczeństwo jazdy - nic nie odstaje, więc i nie ma możliwości zahaczenia drugą nogą o odstający pasek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Boot:
Boot typu hard shell, skonstruowany solidnie, zapewnia dobrą ochronę stopy. Wycięcia w boocie wspomagają wentylację, a zarazem obniżają wagę całkowitą rolki, która jest imponująco niska. Element wyposażony jest w dobrze znany z innych modeli slider mocowany za pomocą 2 śrub. Zużyty można wymienić bez problemu. W tylnej części boota od wewnętrznej strony zamocowane są 2 gumki wypełniające jedno z wycięć po obu stronach. Szczerze przyznam, że nie do końca pojmuję, w jakim celu się tam znajdują, ponieważ po ich wyjęciu różnicy w jeździe nie ma. Podejrzewam, że to tylko zaślepki imitujące absorber, którego nie ma.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Shock absorber:
Nie bardzo jest tu co opisywać, ponieważ rolę absorbera odgrywa wkładka w linerze, która jest niestety bardzo licha, jeśli chodzi o pochłanianie wstrząsów przy skokach.
Nie jest to jednak wada, której nie da się obejść - można przecież pokombinować z dodatkowym absorberem. Choć mogłoby się wydawać, że te czerwone elementy w okolicach pięty to absorber, są tylko gumowe zaślepki na dziury w boocie.

Obrazek


Szyna i mocowanie:
Szyna mocowana jest do boota za pomocą systemu SSM. W samym boocie mamy znane np. z Xsjado elementy (podkładki) osadzone od wewnętrznej strony boota z gwintem, do którego wkręcana jest śruba mocująca. Na samej szynie można zauważyć charakterystyczne wypustki, zapobiegające przesuwaniu się szyny podczas montażu oraz w dalszej jeździe - i tutaj ogromny plus za to rozwiązanie. Tulejki mocujące jednostronne z dość głębokim gniazdem imbusowym pozwalają na bezpieczne odkręcenie śrub nawet w przypadku zapieczenia. Szyna posiada wbudowane dystanse (pieski) między kołami oraz jeden "nibymostek" mający na celu usztywnienie konstrukcji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Koła i łożyska:

Koła początkowo ustawione w tak zwanego banana. Więc jeśli chcecie jeździc freeridowo zalecam zmianę ustawienia kół. Łożyska (ABEC7 Chrome) na początku trzeba rozjeździć, ponieważ czuć lekkiego muła, jednak już po kilku przejechanych metrach jest OK. W stockowym setupie mamy do dyspozycji koła w rozmiarach 2x 80mm, 2x 76mm - dobrze trzymają się asfaltu przy szybszej jeździe. Slide'y możliwe do wykonania, po wcześniejszym dotarciu kół:).

Obrazek

Obrazek



Zapięcia:
Do naszej dyspozycji producent dał 2 klamry oraz sznurówki. Obie klamry w całości plastikowe (niech was kolor nie zwiedzie), jedna na cuffie i druga mocowaną pod kątem 45 stopni z blokadą na boocie. Sznurowadła w stockowym setupie są śliskie i się rozwiązują, ale to nie jest problem - zawsze przecież można wymienić. Dużym plusem jest blokada na klamrze 45 stopni, która zapobiega odpinaniu się. Muszę przyznać, że klamra w górnej części rolki - mimo że plastikowa - dobrze spełnia swoje zadanie. W porównaniu, np. do rolki Seba FR2, gdzie górna klamra zwyczajnie się rozpina przy np. krzywym lądowaniu - ja takie lądowanie zaliczyłem zupełnie przypadkiem: poniżej zdjęcie...

Obrazek

Obie klamry doskonale trzymały nawet przy takim lądowaniu:). Z czystym sumieniem mogę przyznać, że trzymanie nogi w tej rolce jest naprawdę dobre.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ogólne wrażenia:
Szczerze powiedziawszy, z początku, gdy dostałem rolki, byłem sceptycznie nastawiony - pomyślałem sobie, że nie da się zrobić dobrej rolki przy ostrym cięciu kosztów - w końcu cena ~280 zł w detalu za sprzęt, od którego wymaga się trwałości i jakości wykonania, nie wydaje się być wygórowaną.

Duże wrażenie wywarła na mnie waga rolek - są bardzo lekkie. Niestety po pierwszym włożeniu rolki na nogę czar prysł, nieszczęsny język z linera uciskał mnie w kostkę, ale po modyfikacji polegającej na wyciągnięciu języka na zewnątrz linera już było OK i można było troszeczkę poszaleć. Rolka jest bardzo sztywna i dobrze trzyma nogę. Przy lądowaniu z większej wysokości niestety brak absorbera dawał o sobie znać. Klamry bardzo dobrze trzymały nogę, nawet przy niekontrolowanym lądowaniu . Na samym początku rolki wydawały się lekko mulić, ale już po kilku metrach się rozjeździły i dało się jako taką prędkość osiągnąć. Na pewno rider, który zdecyduje się na zakup tej rolki będzie musiał się do niej przyzwyczaić. U mnie takie "wjeżdżanie się" w rolkę trwało jakieś 2-3 godziny - po tym czasie rolka daje spore możliwości. Reasumując, sprzęt zakwalifikowałbym do klasy średniej, widać oszczędności producenta (co prawda na szczegółach, ale jednak widać). Najważniejsze elementy rolki są takie, jakie być powinny!

Trzeba przyznać, że producent idzie w dobrym kierunku, miejmy nadzieje, że w kolejnych modelach wezmą pod uwagę nasze wskazówki!:) Suma summarum, rolka pozytywnie mnie zaskoczyła, i mimo kilku niedociągnięć, sprzęt nadaje się do jazdy freeride.

Cały czas katuje te rolki i narazie nic złego się z nimi nie dzieje:).
W miare możliwości, będę dopisywał tu kolejne uwagi jeśli się takowe pojawią;).

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 paź 2013, o 22:40 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
Ta cena i całkiem dobre wykonanie i jakość materiału (zobaczymy co bedzie dalej) czyni z tej rolki doskonałą propozycję dla zupełnie poczatkujacych rolkarzy, celujacych w freeskating/slalom.
To małe ryzyko przy cenie poniżej 300zł.
Według mnie to lepsza propozycja od softbootowych fitnessowek innych marek w podobnej cenie, gdzie tutaj mamy znacznie lepsze trzymanie tak ważne przy nauce jazdy i uczeniu się odpowiedniego utrzymania nóg podczas jazdy.

Dobry tekst beeeeer!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 paź 2013, o 22:50 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 14:23
Posty: 36
Swoją drogą jak narazie nie ma też nic do zarzucenia wytrzymałości rolki:-)...
Jeszcze nic się z nią nie stało:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 paź 2013, o 23:05 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 mar 2011, o 22:17
Posty: 585
Zobaczymy jak będzie dalej, dobre rolki poznaje się nie po pierwszych wrażeniach, a po miesiącach jazdy ;)

_________________
NPBKKNJ


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 paź 2013, o 23:06 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2013, o 09:21
Posty: 44
Zawsze mnie zastanawia przy takich recenzjach:
1. czy egzemplarze do testów są tym samym "sortem" co jest w sklepach? W końcu dla zrobienia sobie dobrej "prasy" warto wyprodukować egzemplarz z dużo lepszych materiałów i dostarczyć go testerom. Rozwiązania pozostaną te same i to można testować, ale już wytrzymałość i awaryjność... mam wątpliwości
2. jaki jest rozrzut jakościowy? Przy takich tanich producentach to może być bardzo duży problem. I niestety, tylko na skórze klientów można się o tym przekonać...

Nie żeby cokolwiek zarzucał tutaj, bo nie mam przecież podstaw. Wręcz nawet cieszy mnie tak optymistyczna perspektywa (tego typu "wejścia" na rynek powodują obniżki cen u renomowanych producentów). Po prostu mam wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 29 paź 2013, o 23:29 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 4 maja 2012, o 17:43
Posty: 27
A ja jestem sceptycznie nastawiony, co tanio to drogo. Mam wrażenie że te rolki nie wytrzymają dwóch sezonów lekkiej jazdy FR. U nie FR-X SEBA po dwóch sezonach cuffy powiedziały "spadaj" a wcześniej gniazda śrub wyrobiły i trzeba było podkładki pod ośki włożyć. Pomijając to czekam na jakieś opinie po 2 - 3 miesiącach jazdy ale pewnie to dopiero na wiosne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 30 paź 2013, o 00:23 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
Spokojnie, beeeeer jest rzetelnym testerem i nie ma zamiaru kończyć testów tą recenzją.
Testy będą trwały non stop bo podobnie jak rok temu, dzięki stowarzyszeniu Green a głównie zaangażowaniu Pawła Komosy mamy możliwość jazdy już od końca listopada w Chorzowskim Kapeluszu, całą zimę !

Czyli w ruch znów pójdzie tyczka, skocznia itp.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 30 paź 2013, o 09:45 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2012, o 20:54
Posty: 508
Lokalizacja: Nowy Sącz
Tyczka skocznia o mniam mniam mniam ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 30 paź 2013, o 10:09 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
Ze skocznia to w sumie nie na 100% bo same problemy były zeszłej zimy z nią....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 30 paź 2013, o 11:48 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 20:07
Posty: 2
Witam. A ja mam pytanie odnośnie długości szyny w tej rolce. Z tego co wiem(po rozmowie telefonicznej z jednym ze sklepów) ta rolka występuje z trzema długościami szyny. Więc jaka długa szyna będzie przy rozmiarze 43 ? Czy to standardowe 243mm czy cuś innego?? W zasadzie nasuwa się od razu drugie pytanie - czy rozmiarówka podawana przez producenta się zgadza? Pytanie kieruję przede wszystkim do Ciebie, beeeeer. Zamówiony rozmiar dobrze pasował? no i co z tymi długościami szyn?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL