Teraz jest 18 lis 2017, o 05:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 cze 2017, o 16:28 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 25 maja 2017, o 15:05
Posty: 6
Cześć,

Jakiś czas temu szukałem rolek FSK do nauki. Dzięki życzliwości innych użytkowników i lekturze forum udało mi się zdobyć informacje niezbędne do podjęcia wyboru dotyczącego konfiguracji. Wybór padł na skorupy Rollerblade Solo lub Fusion - but mocny, relatywnie szeroki, uniwersalny, stosunkowo łatwo dostępny, z rozbudowaną wkładką absorbującą, dobrze rozpoznany i cieszący się dużym powodzeniem wśród świadomych użytkowników.

Eksperyment polegał na zastosowaniu linera z Rollerblade TRS Downtown II, który mimo braku sznurowania trochę przypomina mi blanka (gumowana podeszwa, dodatkowe pasy materiału jakby pod zaoczkowanie).
Liner 43 /280 mm okazał się sam w sobie trochę za krótki na moją stopę 280 mm (mierzone w skarpecie i przysiadzie).
Ogrzewanie suszarką czubka + rozpychanie stopą w 2-3 parach skarpet przyniosło oczekiwane rezultaty po 2-3 sesjach.

Otwieranie Shella

Mimo dopasowania termicznego linera utrzymywał się ucisk na podbicie, które mam dosyć wysokie. Sam liner ze względu na wykonanie z materiału skóropodobnego i swoją szerokość lekko marszczył się w shellu na wysokości nasady języka. Jest dość sztywny i wcale nie jest go łatwo włożyć. Dlatego zdecydowałem się na otwarcie shella zgodnie z instrukcją z forum. Zastosowałem lutownicę, ponieważ nie miałem tarcz tnących do "dremela". Z perspektywy uważam, że praca dremelem przedstawiona w opisie na forum pozwala na równiejsze poprowadzenie linii cięcia. Ja pobawiłem się trochę papierem ściernym naklejonym taśmą dwustronną na płaskownik - narzędzie na kształt płaskiego pilnika pokrytego papierem ściernym. Prowadzone góra - dół pod kątem ostrym tak by płaszczyzna ścierna złapała jak największą długość obrabianej powierzchni. Dzięki temu powstała równa i estetyczna linia. Dół wycięcia wraz z zaokrągleniami szlifowałem okrągłym kamieniem ściernym na wkrętarce. Po wyprowadzeniu estetycznej linii cięcia zaokrągliłem krawędź na całej długości. Następnie nawierciłem otwory pod sznurowadła wiertłem do drewna (precyzyjny ostry czubek) - po 4 na stronę (do linii rzepa 45 stopni). Środki otworów znajdują się 10 mm od krawędzi a ich odległości względem siebie wymierzyłem i wytrasowałem cyrklem. Wziąłem też pod uwagę ew pozbycie się rzepa w przyszłości - otwory nie będą kolidować z otworami po nitach.

Otwarcie shella zdecydowanie poprawiło komfort - to dopiero parę godzin na nogach, ale czuję, że coraz lepiej się dopasowują.

Sznurowadła z Paracordu - miałem pod ręką i podpasowały mi kolorystycznie ale na drugiej mam klasyczne płaskie sznurowadło i obstawiam, że z perspektywy czasu okaże się lepsze. Przy zaciąganiu czuć, że oplot paracordu przesuwa się względem jego rdzenia i podejrzewam, że mimo dobrego zatopienia końcówek dojdzie do oderwania tych elementów.

Na razie tyle :)


Załączniki:
IMG_20170613_191859_1497450411256.jpg
IMG_20170613_191859_1497450411256.jpg [ 195.08 KiB | Przeglądane 984 razy ]
IMG_20170613_191634_1497450439632.jpg
IMG_20170613_191634_1497450439632.jpg [ 223.53 KiB | Przeglądane 984 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 17 cze 2017, o 22:34 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 22:36
Posty: 402
Fajnie zrobione, polecam jeszcze tylko założyć oczka do sznurowadeł, żeby się skorupa nie przecierała przy wiązaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 18 cze 2017, o 18:59 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 25 maja 2017, o 15:05
Posty: 6
Dzięki za radę - słyszałem, że otwory lubią się z czasem wyrabiać. Obdzwoniłem paru kaletników/szewców i mam podjechać żeby sprawdzili co da się zrobić. Pytałem też w żaglowni, ale najmniejsze oczka mają 8 mm średnicy wewnętrznej. Zależy mi na porządniejszym oczku w stylu oryginału, a nie takiego rozrywanego jak w trampkach. Orientujesz się gdzie z tym najlepiej uderzyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 10:14 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 25 maja 2017, o 15:05
Posty: 6
Mała aktualizacja - w otwartych skorupach jeździ się bardzo przyjemnie. Mam wysokie podbicie, a sam liner jest stosunkowo obszerny. Teraz wiem, że bez tej modernizacji po prostu nie mógłbym jeździć na takim zestawie. Nie zaobserwowałem żadnych negatywnych następstw tej modyfikacji, poza faktem że otwory faktycznie warto zabezpieczyć (obstalować).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL