Teraz jest 20 lip 2019, o 05:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spokey Skylar
PostNapisane: 29 paź 2013, o 20:41 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 14:23
Posty: 37
Dzięki uprzejmości firmy Spokey testowaliśmy dla was rolkę Skylar tegoż producenta.
Testy nieco się opóźniały z różnych powodów, jednak wreszcie mamy dla was garść informacji na jej temat.
Za kwotę od 339 zł otrzymujemy średniej klasy rolkę opisywaną przez producenta jako rekreacyjna lub slalomowa.
My testowaliśmy ją pod kątem freeride'u , zapraszam do lektury!

Obrazek

Liner:
W górnych partiach przeszyty skóropodobnym materiałem, co pozwala wydłużyć żywotność linera, zapobiegając szybkim przetarciom od cuffa (stosowane też w rolkach z górnej półki od znanych i cenionych producentów).
Rolę absorbera w tym przypadku spełnia dość uboga wkładka - można śmiało powiedzieć, że nie ma go wcale.
Dodatkowa wkładka umieszczona pod linerem zapobiega jego przetarciom od śrub mocujących szynę. Szczerze powiedziawszy, lepszym pomysłem byłoby tę wkładkę umocować na stałe do spodu linera, aczkolwiek jest to drobny szczegół, nie wpływający zupełnie na komfort jazdy.
Język linera wpuszczony w jego środek ma dość twarde przeszycia, które mogą uciskać w kostkę, nie jest to jednak temat nie do przeskoczenia - wystarczy, że wyciągniemy język na zewnątrz i po problemie.
Producent pamiętał też o uchwytach, które pozwalają na transport rolki w ręku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Cuff:
Czterostopniowa prosta regulacja cuffa za pomocą śruby i kompozytowego elementu pozwala na ustawienie go w najwygodniejszej dla nas pozycji. I tutaj duży plus za mocowanie tego elementu do boota - jest śruba! Cuff ma mierną osłonę na klamrę i mocowanie paska po drugiej stronie w postaci lekkiego wgłębienia. Dodatkowe wycięcia w cuffie wspomagają wentylację oraz zmniejszają wagę całkowitą rolki. Element posiada też wycięcie na pasek klamry. Dzięki temu poprawia się komfort i bezpieczeństwo jazdy - nic nie odstaje, więc i nie ma możliwości zahaczenia drugą nogą o odstający pasek.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Boot:
Boot typu hard shell, skonstruowany solidnie, zapewnia dobrą ochronę stopy. Wycięcia w boocie wspomagają wentylację, a zarazem obniżają wagę całkowitą rolki, która jest imponująco niska. Element wyposażony jest w dobrze znany z innych modeli slider mocowany za pomocą 2 śrub. Zużyty można wymienić bez problemu. W tylnej części boota od wewnętrznej strony zamocowane są 2 gumki wypełniające jedno z wycięć po obu stronach. Szczerze przyznam, że nie do końca pojmuję, w jakim celu się tam znajdują, ponieważ po ich wyjęciu różnicy w jeździe nie ma. Podejrzewam, że to tylko zaślepki imitujące absorber, którego nie ma.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Shock absorber:
Nie bardzo jest tu co opisywać, ponieważ rolę absorbera odgrywa wkładka w linerze, która jest niestety bardzo licha, jeśli chodzi o pochłanianie wstrząsów przy skokach.
Nie jest to jednak wada, której nie da się obejść - można przecież pokombinować z dodatkowym absorberem. Choć mogłoby się wydawać, że te czerwone elementy w okolicach pięty to absorber, są tylko gumowe zaślepki na dziury w boocie.

Obrazek


Szyna i mocowanie:
Szyna mocowana jest do boota za pomocą systemu SSM. W samym boocie mamy znane np. z Xsjado elementy (podkładki) osadzone od wewnętrznej strony boota z gwintem, do którego wkręcana jest śruba mocująca. Na samej szynie można zauważyć charakterystyczne wypustki, zapobiegające przesuwaniu się szyny podczas montażu oraz w dalszej jeździe - i tutaj ogromny plus za to rozwiązanie. Tulejki mocujące jednostronne z dość głębokim gniazdem imbusowym pozwalają na bezpieczne odkręcenie śrub nawet w przypadku zapieczenia. Szyna posiada wbudowane dystanse (pieski) między kołami oraz jeden "nibymostek" mający na celu usztywnienie konstrukcji.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Koła i łożyska:

Koła początkowo ustawione w tak zwanego banana. Więc jeśli chcecie jeździc freeridowo zalecam zmianę ustawienia kół. Łożyska (ABEC7 Chrome) na początku trzeba rozjeździć, ponieważ czuć lekkiego muła, jednak już po kilku przejechanych metrach jest OK. W stockowym setupie mamy do dyspozycji koła w rozmiarach 2x 80mm, 2x 76mm - dobrze trzymają się asfaltu przy szybszej jeździe. Slide'y możliwe do wykonania, po wcześniejszym dotarciu kół:).

Obrazek
Obrazek



Zapięcia:
Do naszej dyspozycji producent dał 2 klamry oraz sznurówki. Obie klamry w całości plastikowe (niech was kolor nie zwiedzie), jedna na cuffie i druga mocowaną pod kątem 45 stopni z blokadą na boocie. Sznurowadła w stockowym setupie są śliskie i się rozwiązują, ale to nie jest problem - zawsze przecież można wymienić. Dużym plusem jest blokada na klamrze 45 stopni, która zapobiega odpinaniu się. Muszę przyznać, że klamra w górnej części rolki - mimo że plastikowa - dobrze spełnia swoje zadanie. W porównaniu, np. do rolki Seba FR2, gdzie górna klamra zwyczajnie się rozpina przy np. krzywym lądowaniu - ja takie lądowanie zaliczyłem zupełnie przypadkiem: poniżej zdjęcie...

Obrazek

Obie klamry doskonale trzymały nawet przy takim lądowaniu:). Z czystym sumieniem mogę przyznać, że trzymanie nogi w tej rolce jest naprawdę dobre.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ogólne wrażenia:
Szczerze powiedziawszy, z początku, gdy dostałem rolki, byłem sceptycznie nastawiony - pomyślałem sobie, że nie da się zrobić dobrej rolki przy ostrym cięciu kosztów - w końcu cena 339 zł w detalu za sprzęt, od którego wymaga się trwałości i jakości wykonania, nie wydaje się być wygórowaną.

Duże wrażenie wywarła na mnie waga rolek - są bardzo lekkie. Niestety po pierwszym włożeniu rolki na nogę czar prysł, nieszczęsny język z linera uciskał mnie w kostkę, ale po modyfikacji polegającej na wyciągnięciu języka na zewnątrz linera już było OK i można było troszeczkę poszaleć. Rolka jest bardzo sztywna i dobrze trzyma nogę. Przy lądowaniu z większej wysokości niestety brak absorbera dawał o sobie znać. Klamry bardzo dobrze trzymały nogę, nawet przy niekontrolowanym lądowaniu . Na samym początku rolki wydawały się lekko mulić, ale już po kilku metrach się rozjeździły i dało się jako taką prędkość osiągnąć. Na pewno rider, który zdecyduje się na zakup tej rolki będzie musiał się do niej przyzwyczaić. U mnie takie "wjeżdżanie się" w rolkę trwało jakieś 2-3 godziny - po tym czasie rolka daje spore możliwości. Reasumując, sprzęt zakwalifikowałbym do klasy średniej, widać oszczędności producenta (co prawda na szczegółach, ale jednak widać). Najważniejsze elementy rolki są takie, jakie być powinny!

Trzeba przyznać, że producent idzie w dobrym kierunku, miejmy nadzieje, że w kolejnych modelach wezmą pod uwagę nasze wskazówki!:) Suma summarum, rolka pozytywnie mnie zaskoczyła, i mimo kilku niedociągnięć, sprzęt nadaje się do jazdy freeride.

Cały czas katuje te rolki i narazie nic złego się z nimi nie dzieje:).
W miare możliwości, będę dopisywał tu kolejne uwagi jeśli się takowe pojawią;).


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL