Teraz jest 24 wrz 2017, o 02:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lip 2017, o 00:33 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 15:56
Posty: 4585
Powerslide Crown Liner.
Obrazek
Powerslide jest znany z tego, że nieustannie wprowadza nowe produkty na rynek, praktycznie w każdej dyscyplinie rolkowej ma coś ciekawego do zaproponowania co roku.
Tym razem pora na bardzo ciekawy liner, naszpikowany różnymi ciekawymi rozwiązaniami, które wcześniej pojedynczo stosowane były w innych linerach Niemieckiego producenta lub innych marek.
Crown przykuwa uwagę ciekawą intensywną kolorystyką oraz niebagatelną ceną.
Liner ten występuje tylko w jednej wersji kolorystycznej łączącej czerń z krwistą czerwienią.
To dość rozsądne kolory dla linera, dzięki czerni nie widać na nim zabrudzeń a czerwone wstawki sprawiają, że fajnie wygląda i nie jest to kolejny czarny, nudny liner.

Cena dla wielu w tym przypadku może być problemem, gdyż liner kosztuje 439zł. Konkurencja również ma się czym pochwalić w tym miejscu. Topowy liner Rollerblade, Blank w najnowszej edycji kosztuje 350zł, natomiast ?piankowy? kapeć od Kanadyjskiej firmy specjalizującej się w produkcji linerów liczy sobie za swój produkt dedykowany rolkarzom 650zł !
Jak więc przekonać kogokolwiek do zakupu tak drogiego elementu rolki?
Crown jest naprawdę fajnie zaprojektowanym i przemyślanym produktem.
Najprościej będzie przedstawić kolejno wszystkie udogodnienia jakie się w nim znalazły.
Lista jest długa i może przypominać opis kolejnych elementów kompletnej rolki.

Gąbki.
Są naprawdę grube. Na języku to 3 centymetry. Mankiet ma grubość 2 centymetrów. Także część linera gdzie zazwyczaj gąbki jest bardzo mało, albo nie ma jej wcale, potraktowane jest solidną grubą warstwą. Na wysokości kostki jest jej równie dużo, co na mankiecie, a z przodu stopy jest również solidna i miękka warstwa.



Neopren.
Ten rozciągliwy i dopasowujący się do dowolnego kształtu materiał zastosowano z przodu tego linera.
Neoprenowa wstawka otacza cały przód stopy pozwalając wszystkim palcom na odpowiednie dopasowanie się do linera. Dla jeszcze większej wygody neopren zastosowano także od spodu.
Wstawka neoprenowa zajmuje aż 10 centymetrów powierzchni podeszwy linera, przez co jeden liner, dedykowany jest na dwa rozmiary. Dla przykładu ja mam rozmiar 42/43, według tabeli producenta jest to 27,1 i 27,8 cm. A w rzeczywistości doskonale pasuje na stopę w rozmiarze 28cm.


Wiązanie.
To kolejny liner wyposażony w sznurowadła. W Crownie znajduje się po pięć przeplotek pozwalających zacieśnić jego mankiet i fragment dolnej części dla lepszego dopasowania do stopy, jeśli jest to konieczne.

Silikon antypoślizgowy.
Cała pięta aż ponad kostkę i spory fragment przed nią pokryte są antypoślizgowymi kropkami z silikonu mającymi zapobiec wysuwaniu się linera ze skorupy rolki.


Absorber.
Producent dołączył opcjonalny shock absorber umieszczany na rzepie pod piętą. Długi na 12,5 cm, szeroki na 6-7 cm i gruby na ponad 7 mm. Absorber wykonany jest z solidnego gumo podobnego materiału o fajnej sprężystości.


Opcjonalny mankiet i plastikowe wstawki służą do regulacji sztywności.
Mankiet w tym linerze obszyty jest rzepem, na którym przyczepiony jest drugi zdejmowalny mankiet wyposażony w boczne kieszenie mieszczące wkładki z plastiku. Podobna wkładka znajduje się również w kieszeni ukrytej w górnej części języka.



Wzmocniona budowa.
Wierzchnia warstwa Crowna w strefach najbardziej narażonych na uszkodzenia mechaniczne pokryta jest wytrzymalszym, sztywniejszym materiałem syntetycznym. Przede wszystkim są to okolice kostki gdzie znajduje się nit lub śruba w skorupie rolki. Przód buta, oraz górna cześć mankietu.

Anatomiczna budowa.
Okolice ścięgna Achillesa i pięty są doskonale wyprofilowane pod kątem anatomii stopy, a przy tym potraktowano je równie grubą warstwą pianki co resztę linera.
Zastosowano tu także solidną wkładkę z dwóch warstw pianki oraz miękkiego silikonu umieszczonego z tyłu stopy. Górna część wkładki jest wyprofilowana zgodnie z anatomią stopy.
Z tyłu mankietu zastosowano anatomiczne wcięcie ułatwiające wygodną pracę nogi w tył.

Liner z tymi wszystkimi bajerami waży nieco ponad 400 gram.
Jazda.
Liner na moich stopach w różnych rolkach jest już użytkowany blisko 8 miesięcy. Crowny zaliczyły już jesień, zimę, wiosnę oraz lato. Testowałem je z Rollerblade Fusion, Rollerblade Twister/Maxxum100 oraz Salomon ST.
Pierwsze wrażenie z jazdy to olbrzymia wygoda od pierwszej chwili po założeniu na stopy. Na początku dziwne uczucie w palcach, liner był bardzo obcisły i przylegał z przodu jak skarpeta, lekko uwierając. Po rozgrzaniu neopren rozciągnął się i było już bardzo wygodnie.
Bardzo gruby mankiet wymaga każdorazowego wiązania, by móc złapać górne klamry w cholewkach. Największy problem był w przypadku Maxxum gdzie pasek klamry był nieco krótszy i złapanie klamry wymagało użycia dodatkowej siły. Z rzepami Fusion czy Twisterami nie było większego problemu.
Sama grubość pianki, 3 cm ,podczas jazdy nie sprawia większego problemu. Jest odpowiednio sztywno i noga jest zawsze stabilna a kontrolowanie jej podczas jazdy jest przewidywalne. Nie występują niekontrolowane zachwiania równowagi, cały czas ma się uczucie pewności.
Nieco bardziej miękki jest język, ktory pozwala na bardzo mocne ugięcia i wychylenia w przód.
Plastikowe usztywnienia w mankiecie i języku nie wpłynęły na większą sztywność linera czy rolki. Na próbę w jednej rolce założyłem usztywnienia w drugiej nie. Podczas jazdy nie odczułem żadnej różnicy w gięciu, stabilności czy wygodzie. Najbardziej miękkie Salomony ST były dość dobrze stabilizowane, ale bardziej dzięki grubym mankietom całkowicie wypełniającym przestrzeń. Zupełnie inaczej jest z silikonowymi punktami na pięcie. Te rzeczywiście pełnią swoje zadanie wzorowo zapobiegając wysuwaniu się linera ze skorupy. Po ośmiu miesiącach użytkowania silikon zmatowił się nieco i w kilku miejscach odpadł.
Na samym linerze w bardziej delikatnych miejscach wystąpiło trochę uszkodzeń mechanicznych spowodowanych ostrymi elementami wewnątrz skorupy. Najbardziej ucierpiał neopren po zewnętrznej stronie placów.
Sztywniejsze materiały w miejscach narażonych na większe zużycie sprawdziły się doskonale, nie ma śladu po żadnych uszkodzeniach.

Liner najlepiej użytkowało mi się w wąskiej skorupie Twister/Maxxum. Był bardzo wygodny przy niskiej szybkiej jeździe na szynie 4x100 mm. Mogło by się wydawać, że zupełnie nie pasujący do technicznej jazdy speedowo/fitnessowej liner jednak dawał duży komfort, dopasowanie i kontrolę. A przy tym pozwał na swobodne wychylenia bez ucisków na wysokości mankietu przy średnio zapiętej klamrze.
Najsłabiej sprawdził się w skorupach szerszych z przodu. Przez to, że wąski z przodu i dodatkowo śliski od spodu liner bardzo mocno przemieszczał się na boki po skorupie podczas dłuższej jazdy w Fusion. Sprawiało to, że rolka zbyt mocno przechylała się na zewnątrz i wymagało to ciągłej korekty postawy. Stwarzało to wrażenie jakby szyna była przykręcona bliżej zewnętrznej krawędzi buta.
Po dniu intensywnej jazdy przyczyniło się to do bólu w stopach, konretnie w palcach.
W tym przypadku warto odpowiednio dopasować skorupę do tego linera i unikać nadmiernej, wolnej przestrzeni. Pechowo fusion w moim rozmiarze mają bardzo dużą skorupę i to zdecydowanie nie zagrało z dopasowanym linerem.
Jakie wnioski na koniec?
Liner Crown to solidnie zrobiony produkt, doskonały zarówno na wąskie jak i szerokie stopy. Dzięki specyficznej budowie zagwarantuje zawsze odpowiednie dopasowanie.
Charakteryzuje się ponad przeciętną wygodą i bardzo grubymi piankami, które mimo wszystko zapewniają bardzo dobrą zbalansowaną stabilizację nogi podczas jazdy.
Dodatkowym atutem jest możliwość personalizacji, założenie dodatkowego solidnego absorbera czy doczepienie lub zdjęcie mankietu z plastikowymi usztywniaczami.
Na pewno jest to jeden z lepszych linerów w jakich mam przyjemność jeździć.
Jeżeli miałbym go kupić w ciemno za taką kasę to raczej bym się nie zdecydował, ale po tych ośmiu miesiącach testowania zdecydowanie jestem na tak.

Dziękuję marce POWERSLIDE za udostępnienie linerów do testów.
https://www.powerslide.com/
https://web.facebook.com/powerslide.polska/?_rdc=1&_rdr
http://bladeville.pl/p/linery-38/powers ... name=crown

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 12 sie 2017, o 20:49 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 22:36
Posty: 400
Dzięki za reckę, miałem coś dodać od siebie, ale co tu dodawać skoro wszystko opisałeś ;)

Liner jest bardzo wygodny, testowałem go w Salo FSK, Imperialach, Twisterach i chyba w czymś jeszcze ale muszę sobie przypomnieć. Istotne jest to że jest bardzo uniwersalny, osobiście nie miałem problemów z "pływającym" przodem, choć muszę przyznać że czuć dysproporcję w ilości wypełnienia tył-przód. Pianki jest dużo i zapewnia świetną wygodę i kontrolę, opcjonalne wkładki usztywniające nie są praktycznie potrzebne, szczególnie że mają tendencję do gubienia się po kilku godzinach jazdy. Muszę powiedzieć że spodobał mi się ten liner, cena jest wysoka jak za trochę więcej gąbki ale po kilku modyfikacjach może to być bardzo dobry liner, na razie jest dobry, ale za drogi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 01:05 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2014, o 22:47
Posty: 147
A jak sprawują się stockowe wkładki? Wyglądają coś na styl USD Honeycomb. Potrzebuje jakiś dobrych wkładek z w miarę wysoką piętą do moich SX. Jestem przyzwyczajony do Fusion i w Sebach zwyczajne "lecę do tyłu" :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 28 sie 2017, o 09:15 
Offline
Dużo pisze
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 22:36
Posty: 400
Musiał by się wypowiedzieć Przemek, bo dłużej używa tego linera, ja nie wyłapałem negatywów, wkładka jest ok, amortyzacja i przekazanie energii są dobrze zbalansowane a jeśli lubisz drewniane parkiety, to spodoba się Tobie design ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL